Nada Sargin glumica u emisiji Vece sa Ivanom Ivanovicem
Nada Šargin glumica u emisiji Veče sa Ivanom Ivanovićem Foto:Ivan Dinić/Nova S

Stižem sve, nekada moram da preskočim neke svoje rituale, ali to bude jedan period i vratim se svom privatnom životu. Ne gubim sebe, to je važno, kaže za "Novu" glumica Nada Šargin, uoči premijere predstave "Nora – Lutkina kuća" Henrika Ibzena u adaptaciji i režiji Tatjane Mandić Rigonat, koja je večeras u nacionalnom teatru u Beogradu.

U ovoj drami potresno je analiziran problem neravnopravnog položaja žene u braku i društvu, a glavna junakinja Nora nakon spoznaje patrijarhalnog licemerja, u potrazi za sobom napušta muža i decu, i odlazi iz sredine koja ju je učinila nesrećnom. Nada Šargin, prvakinja Drame Narodnog pozorišta u Beogradu, tumači naslovnu ulogu.

– Nisam o toj ulozi razmišljala, desila se. Malo sam i zaboravila na taj tekst koji sam čitala na Akademiji, nisam ni gledala predstavu, jer kod nas nije postavljana ni često, ni dugo vremena. Niti je Nora moj senzibilitet, različite smo. Ima drugačije vaspitanje, radi dosta toga različito nego što bih ja. Iako lično nemamo mnogo dodirnih tačaka, u odnosu na to kako nam se život razvijao, kao žene i te kako imamo – priča Nada, čiji glumački dar obuhvata širok dijapazon karaktera koje tumači.

Goran Jevtić i Nada Šargin Foto: Marijana Janković/Narodno pozorište

Treća postavka

Biće ovo u Narodnom pozorištu treća postavka drame „Nora – Lutkina kuća“, koju je slavni norveški književnik, jedan od najvećih dramskih pisaca svetske književnosti Henrik Ibzen, napisao 1879. godine. Prva premijera održana je 28. januara 1889. godine, a naredna 12. maja 1921. godine.

Na pitanje zašto je „Nora“ i danas aktuelna, glumica odgovara:

– Zbog mnogo toga, a posebno zbog nekih rečenica koje su meni jako bitne, iako ih je malo u predstavi. A to je što ona hoće da upozna sebe, jer je shvatila da ne poznaje svoje misli, da je često u životu kočila, jer su je tako vaspitavali i sputavali. I donosi odluku da izađe iz tog sveta i vidi ko je ona i da se nosi sa tim. I to je najbolja poruka ovog komada, što je uperila taj neki jak reflektor u sebe sa željom da se ispita i iživi do kraja.

Nada Šargin Foto: Marijana Janković/Narodno pozorište

I to je i danas veoma bitno, dodaje Šargin, kada se napuštaju razne ideologije kojima smo oduvek omađijani.

– A spas je u sagledavanju sebe. Politika je takva kakva je, manipulativna. Zato prvo treba da vidimo šta je sa nama, i dobro i loše, da popravimo sebe, pa onda da krivimo druge. U komadu dominira novac, to je ono što danas živimo, nešto što rešava sve probleme, a pokazuje se da to nije istina. Noru je otac vaspitavao da bude kao lutkica, tako ju je tretirao i muž, imperativ je bio da bude stalno slatka i doterana. Žene se u tuđim očima ogledaju tako, to podstiču društvene mreže, pritisak je prevelik, da bude savršena, a da se pita ko je u stvari. U Ibzenovo vreme su ta pitanja bila veliki udarac za društvo, ali ona su i danas postojana samo što se srećom sve više o tome govori. Najvažnije je da čovek sagleda sebe i da ne živi u samokažnjavanju, nego da uperi sve snage da bude najbolja verzija sebe.

Nada Šargin je napravila niz izvanrednih uloga u filmovima „Otac“, „Živ čovek“, „Kelti“ i serijama „Vreme zla“ i „Dug moru“ (druga sezona) i s netrpljenjem očekuje i ostvarenje „Trag divljači“.

– Jeste zahtevno, ali to je meni dato, verovatno sam to prizvala, i nema kukanja. Na meni je da sve to uradim najbolje što mogu. Ima mnogo glumica koje bi to isto odlično uradile na svoj način, tako da sam zahvalna što sam to baš ja dobila. Posao me čini srećnom. To su prelepi projekti, odlične uloge, dobro napisani tekstovi, divni partneri, tako da sam svuda to ja. Ali imam i svoj, drugi život, to je onaj sa porodicom – zaključila je glumica.

Bonus video: Veče sa Ivanom Ivanovićem Nada Šargin, Goran Šušljik i Radovan Vujović

 

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare