Miša Relić BitefArtCafe Foto:Promo/BitefArtCafe

Ugostiteljstvo je paklen posao i ako ga ne živite nemojte da ga radite. Ako nećete spavati u tom klubu, nemojte da ga otvarate. Ako nećete svoje kosti da ostavite tu, onda nemojte da ga otvarate, kaže Miša Relić, vlasnik kluba BitefArtCafea, koji ovog vikenda slavi svoj 21. rođendan.

Uprkos bogatoj klupskoj sceni, BitefArtCafe već dvadeset jednu godinu održava status jednog od najboljih klubova sa živom muzikom u Beogradu. Ovaj klub nastao je u zgradi Bitef Teatra, gde je radio skoro deceniju i po i gde je zaslužio ovu titulu. Novi BitefArtCafe se od 2014. godine nalazi na novoj, proširenoj lokaciji u blizini centra grada na adresi Mitropolita Petra 8, i to je klupski prostor potpuno prilagođen živim svirkama i koncertima.

Enterijer ovog mesta, napravljen je po uzoru na njujorške klubove sa živom svirkom. Atmosferi doprinosi profesionalno ozvučenje, rasveta, velika bina, opuštena ekipa i puno prostora za ples. Zato je BitefArtCafe klub nezaobilazno mesto u Beogradu za ljubitelje kvalitetne žive svirke i najboljeg provoda, koji je veoma brzo zadobio poverenje svoje stare i nove publike.

BitefArtCafe Foto:Promo/BitefArtCafe

Povodom proslave rođendana, 4. i 5. novembra, u BitefArtCafe klubu, sa vlasnikom Mišom Relićem razgovarala je Tijana Sekulić.

Ove godine slavite veliko punoletstvo kluba BitefArtCafe. Šta se sve promenilo za 21 godinu?

– Ako gledamo samu organizaciju BitefArtCafe-a, počeli smo sa samo jednom zaposlenom osobom, te 2001. godine. U međuvremenu smo dosta porasli i što se tiče ljudstva i same organizacije, ali i broja lokala. Nekolicina njih je sa mnom tu od samog početka. Zajedno smo gradili klub i imidž i ostvarili smo mnoge želje i snove. Tu su naravno i nove kolege sa kojima idemo ka istom cilju. Prvih godina to je bio klub koji je negovao džez, fank i soul zvuk, a onda smo doveli Massima koji je bio prekretnica, koji je uneo pop i rok muziku u naš prostor, ali ono u čemu smo dosledni je kvalitetna muzika bez izuzetka. Od njegovog koncerta smo shvatili da ne samo da treba da puštamo dobru muziku u klubu već i da podržavamo domaće kvalitetne autore u Srbiji, odnosno regionu.

S obzirom da je u vašem klubu akcenat na live muzici, kako mlađe generacije reaguju na to? Ima li kod njih interesovanja?

– Mi smo uvek bili beogradska niša. Oduvek smo bili okrenuti specifičnoj publici koja osim kod nas, nije imala gde da izađe. Ovo što mi radimo ne radi ni jedan klub u gradu i jedini smo koji neguju ovakav tip programa. Dovodimo najbolje svetske i regionalne umetnike i održavamo cover bendove na visokom nivou u gradu. Ako postoji jedan klub u gradu koji je 21 godinu dosledan istom pravcu, negovanju kulture, onda smo to mi.

Po čemu je BitefArtCafe klub prepoznatljiv? Po čemu je drugačiji?

– Naš klub je prepoznatljiv po klabingu ali i po koncertima velikih svetskih i regionalnih umetnika. Nastojimo da održavimo muzičku scenu živom, i imamo jasan stav i kriterijum po pitanju kvaliteta muzike i u tome smo dosledni.

Zašto ste odabrali da vaša karijera bude vezana za ugostiteljstvo?

– Ne mislim da sam odabrao. Pre bih rekao da mi se to dogodilo. Završio sam turneju sa bendom, imao sjajnu ekipu koja je radila marketing i organizaciju te turneje i sasvim slučajno ušao u priču Bitefartcafe-a, sa idejom da sačuvam tim. Vremenom sam naučio posao, mogu reći i postao uspešan u tome i danas se može reći da sam muzičar/menadžer, koji je postao ugostitelj. Priča oko kluba je krenula iz mog benda, iz želje da se bavim muzikom. U svim bendovima koji su svirali u početku su bili moji prijatelji, muzičari i sve je krenulo iz neke gradske priče. Po meni je bilo sasvim logično da ja, kao muzičar, imam klub u kom se neguje dobra živa svirka i dobra muzika. Nikada nisam prilazio klubu kao biznisu, već kao načinu života, jer muzika i jeste moj način života.

BitefArtCafe Foto:Promo/BitefArtCafe

Enterijer kluba napravljen je po uzoru na njujorške klubove sa živom svirkom. Kako ste došli na ideju da klub izgleda tako?

– BitefArtCafe i Letnji BitefArtCafe su pravljeni tako da je prvo napravljena bina pa onda sve ostalo, za razliku od drugih klubova u gradu koji naprave klub pa tek onda razmišljaju gde će da “tutnu” bend. Mi smo naravno i ovaj klub, koji je sublimacija svega što sam ja naučio u ovom poslu, i kao muzičar i kao producent i kao organizator koncerata i kao vlasnik kluba, pa je bilo logično da sam prvo postavio mesto gde će da bude bina, pa onda sve ostalo.

Mnogo sam voleo Džuls Holanda i njegov šou i onda je ideja bila da publika bude skroz oko bine, jedino smo im leđa sačuvali, da se sakriju (govori kroz osmeh). Kada izađete na scenu BitefArtCafe-a razmena energije je ogromna, čak mi je Kezaih Jones jednom prilikom rekao: “Ovde nema provlačenja. Ovde ili daješ sve ili si u mišijoj rupi. Publika šalje takvu energiju ka bini, da ukoliko im ne vratiš, ekspodiraćeš”.

Šta možemo da očekujemo 4. i 5. novembra na proslavi 21. rođendana?

– Očekujte mnogo starih lica, mnogo novih lica i bendove koji su obeležili poslednjih desetak godina u klubu. Nadam se da će doći svi oni muzičari koji su tu bili sa nama od početka. Biće mnogo iznenađenja, specijalnih gostiju, naših autorskih bendova, tako da očekujte puno ljudi na bini i super provod kao i uvek u BitefArtCafe klubu.

Foto: TANJUG/ DANICA TRAJKOVIC/ bg

Kada se vratite 21 godinu unazad i kada pomislite kroz šta ste sve prošli da biste došli do ovde, da li biste ponovo uradili sve isto?

– Sa ovom sadašnjom pameti i svim iskustvom koji sam stekao do sada, tri puta bih promislio. Ugostiteljstvo je paklen posao i ako ga ne živite nemojte da ga radite. Ako nećete spavati u tom klubu, nemojte da ga otvarate. Ako nećete svoje kosti da ostavite tu, onda nemojte da ga otvarate. Kad sam bio klinac roditelji su mi govorili: “Budi šta god hoćeš, samo daj svoj maksimum i uvek se trudi da budeš najbolji u tome što radiš.” Mogu da kažem da me te reči prate i po njima živim. Uvek do koske. Kad se okrenem i pogledam unazad, zaista se nadam da ću moći da kažem: „Dao sam svoj maksimum“. Zadovoljan sam.

Kako vidite budućnost BitefArtCafe kluba?

– Pre svega da bi bilo budućnosti moramo u naredne tri godine da platimo sve ono što nas je država zadužila ove dve kovid godine kad nismo mogli da radimo.
Pod uslovom da sve to bude ok, verujem da je budućnost kluba u nekoj kombinaciji Musicology Sessions programa i cover bendova.
Musicology zavisi od generalnog sponzora kojeg trenutno nažalost nemamo. Apelujem na sve velike i društveno odgovorne firme, da uzmu u obzir podršku programu Musicology sessions, jer to što radimo jeste društveno odgovoran rad i bez lažne skromnosti velika je stvar za Beograd i Srbiju.

S druge strane, voleo bih da se pojave neki novi Loco, Jim Walsh, Milaćopezo i da na taj način održimo tu scenu cover svirki, jer da se razumemo, ti cover bendovi su nas napravili i održali sve ove godine. Ono sto mi se sviđa je ta neka nova scena soul, džez, fank, elektro pop bendova, to je fenomenalna stvar i učinićemo sve sto možemo da tim mladim ljudima pomognemo a upravo to i jeste cilj novog Musicology SHOWCASE projekta koji smo pokrenuli ove sezone.

Bonus video: Remi: Beograđani i Novosađani imaju koncertnu kulturu

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar