Srđan Šaper Foto: Vesna Lalić/Nova.rs

Idoli su se raspali kao bend kad je to verovatno moralo da se desi, ali zanimljivo mi je šta bismo uradili sa još dve-tri ploče. Žao mi je, iz ove perspektive, što to nismo uradili, kaže za Nova.rs Srđan Šaper, nekadašnji član Idola.

Srđan Šaper je definitivno jedan od najinteresantnijih ljudi iz našeg javnog života. Bivši član legendarnih Idola je čovek koji se već godinama uspešno bavi marketingom kao vlasnik agencije “McCann”, ali je i dalje prisutan u kulturnom životu na različite načine. Na primer, osnovao je galeriju “Novembar” na Vračaru, koja je trenutno vrlo aktuelna zbog izložbe fotografija braće Vejvoda.

Nebojša Krstić i Srđan Šaper Foto: Vesna Lalić/Nova.rs

Promocija luksuznog izdanja i obeležavanje 40 godina ploče Idola “Odbrana i poslednji dani” (Croatia Records), održano pre nekoliko dana u Studiju 6 Radio Beograda, bio je dobar povod da sa Šaperom popričamo o različitim stvarima vezanim, uglavnom, za period novog talasa.

– Kad bih se ponovo rodio ne verujem da bih uradio baš sve isto, ali ne bih ni sve različito. Mislim da ima dobrih stvari koje sam uradio, ali ima i maksimalno glupih. Što se tiče muzike, Idoli su se raspali kao bend kad je to verovatno moralo da se desi, ali zanimljivo mi je šta bismo uradili sa još dve-tri ploče, ne više. Žao mi je, iz ove perspektive, što to nismo uradili – priznaje Srđan Šaper za Nova.rs.

Srđan Šaper Foto: Foto: Vesna Lalić/Nova.rs

Ponekad se čini da je Zagreb više pažnje posvećivao novom talasu nego Beograd. Jugoton je objavio “Odbranu i poslednje dane” te 1982, a sada kao “Croatia Records” osmišljava različita novotalasna reizdanja. U Zagrebu je nedavno otvoren Muzej novog vala… Međutim, Srđan se ne slaže s tim:

– Ne bih rekao da je to tako. Bile su dve institucije koje su jako mnogo uradile u to vreme. Ovde je to bio Studentski kulturni centar, a u Zagrebu Jugoton. Ovde je mnogo toga nastalo, a tamo je mnogo toga snimljeno i objavljeno. Mislim da smo bili podjednaki u doprinosu. Oni sada imaju “Croatia Records” koja je aktivnija nego neka diskografska kuća ovde, a čuo sam da će se Muzej Novog talasa napraviti i u Beogradu i u Sarajevu.

Srđan Šaper i direktor Croatia Records-a na promociji albuma Odbrana i poslednji dani u Zagrebu Foto: Karl Matulin

Određeni muzički kritičari, od kad je prošle nedelje otvoren Muzej Novog vala u Zagrebu, pitaju se koliko takav muzej uopšte ima smisla s obzirom na pozadinu novog talasa i njegove poruke.

– Ima smisla, zašto da ne! Interesantno je videti kako su neki ljudi, koji su vam bili zanimljivi, izgledali, kako su radili… Postoji i muzej Elvisa Prislija, nije baš isto, ali dobro… – dodaje Šaper optimistički.

S puno nostalgije se poslednjih godina priča o vremenu Novog talasa i početku 80-ih u Beogradu. Ali, Vlada Divljan je jednom pričao da tada, u to „zlatno doba“, nije imao gde da odvede devojku na piće, jer nije bilo kafića. Naš sagovornik i Vladin kolega iz benda se slaže s tim, ali ima i šta da doda na tu temu:

– Tačno, to jeste bilo siromašnije vreme u smislu standarda. Siromašnije na mnogo nivoa nego sada. Danas ljudi nemaju pojma u koliko drugačijem svetu žive. Sa hiljadama medija, hiljadama mesta za izlazak, mogućnostima da vidite ili pročitate nešto kada to poželite. Tada ste bili vezani za dva-tri medija, i čitave generacije su čitale iste knjige – kaže Šaper i dodaje da je to „stvaralo jednu koherentniju sredinu iz koje su izlazile neke stvari koje sada dugo traju“.

– Tada nismo živeli u vreme sadržaja, a danas živimo. Ali, na kraju najbolji kontent ispada onaj koji je pravljen nekada. To je zanimljivo. Sadržaj koji se najviše troši je nastao u vreme kada nije bilo svih ovih uslova kojih ima danas.

Vlada Divljan i Srđan Šaper na koncertu Idola Foto: Goranka Matić

Braća Vejvoda, Goran i Srđan, su bitne ličnosti za vreme Novog talasa u Beogradu, i sve više se pominju u tom kontekstu. A i u galeriji “Novembar” na Vračaru, čiji je Šaper osnivač, se trenutno odvija njihova izložba fotografija.

– Goran je puno radio sa nama, a Srđan se više bavio fotografijom, ali je 80-ih otišao u Ameriku, pre nego što su mnogi počeli da odlaze. Oni su bili prisutni u raznim stvarima kao neki dobar dodatni sastojak. Nisu imali svoju sopstvenu priču, nego su učestvovali kao producenti, dizajneri i fotografi u različitim projektima – objašnjava nam Srđan i dodaje da će u galeriji „Novembar“ uskoro biti dosta sadržaja posvećenog mladim umetnicima, ali i onim koji su do sada već tu izlagali.

„Biće zanimljiva godina“.

Više o promociji luksuznog izdanja albuma Idola “Odbrana i poslednji dani”, možete pročitati OVDE.

Bonus video: Ovacije za „Darka Rundeka i ekipu“ na Arsenal 12 Festivalu

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar