Ponude zainteresovanih za prikazivanje filmova u drajv-in bioskopu na Adi Ciganliji, nakon javnog oglasa koji je beogradski "Parking servis" raspisao 15. jula, otvorene su danas. U tome ne bi bilo ničeg čudnog da drajv-in bioskop nije proradio pre skoro mesec dana.
Nakon što su bioskopi zatvoreni zbog pandemije koronavirusa, Kombank dvorana prvo je pokrenula onlajn bioskop „Moj OFF“, a potom je u saradnji sa Gradom Beogradom parkiralište na Adi pretvorila u bioskop na otvorenom pod nazivom „Drive in bioskop Ada Beograd“. Taj bioskop je, nakon više odlaganja zbog loših vremenskih prilika, svečano otvoren 24. juna, prvih mesec dana publika je filmove gledala besplatno, a od sutra počinje naplata ulaznica po cenama od 800 dinara četvrtkom i petkom 1.000 dinara vikendom.
U „Parking servisu“ danas su otvorene ponude prikazivača filmova po oglasu objavljenom pre nedelju dana, potvrdili su portalu Nova.rs u ovom gradskom preduzeću, gde nisu želeli ništa da komentarišu pre odluke o izboru najpovoljnije ponude, a ona će, kako nam je rečeno, „biti doneta za dva do tri dana, o čemu će ponuđači biti obavešteni“.
Pojedini prikazivači i distributeri filmova, međutim, kažu da za oglas nisu ni znali i da su njime, u najmanju ruku, iznenađeni.
– Nije mi palo na pamet da idem na sajt „Parking servisa“ i da gledam njihove oglase. Zaista je čudnovato. Zanimljivo bi mi bilo da saznam ko je video taj oglas i ko se prijavio, da li su to samo bioskopi povezani sa Kombank dvoranom ili još neko – kaže Danijela Milošević, direktorka marketinga i distribucije distributerske kuće „Taramaunt film“, u čijem je vlasništvu bioskop „Takvud“.
Ona kaže da je za oglas saznala od nas.
– Stvarno sam ostala bez teksta da ja kao neko ko se bavi filmom od 1996. godine na sajtu „Parking servisa“ tražim oglas u vezi sa prikazivanjem filmova i da se niko iz „Parking servisa“ nije udostojio da obavesti prikazivače i distributere o tome – dodaje Danijela Milošević.
Pita se i kako je Kombank dvorana napravila dogovor sa Gradom Beogradom za bioskop na otvorenom.
– Oni sutra počinju da prodaju karte i to su ranije najavili, što znači da su znali da će dobiti ovaj konkurs. Oglas je mogao da bude raspisan pre početka rada bioskopa, da on bude vidljiv svima, a ne sedam dana pred početak komercijalne upotrebe tog prostora, a Kombank dvorana je mnogo ranije objavila prodaju karata – navodi Danijela Milošević i dodaje da nisu pozvali kolege distributere, ili bar ne sve, da ponude svoje filmove.
I vlasnik distributerske kuće „Fejm Solušns“ (FAME Solutions) Marko Čkonjević iznenađen je oglasom „Parking servisa“.
– Mislio sam da je greška. Svi znamo da taj bioskop radi već neko vreme. Iznenađen sam i time da se ponude otvaraju danas, a sutra kreće prodaja karata – ističe Čkonjević i dodaje da mu kao distributeru nekih od značajnih domaćih ostvarenja niko nije tražio filmove za prikazivanje u bioskopu na otvorenom.
On skreće pažnju da je ovaj oglas trebalo objaviti i na sajtu Filmskog centra Srbije kako bi svi koji mogu da konkurišu bili obavešteni.
– Ja kao pravni subjekt koji se bavi distribucijom filmova i promocijom događaja u kulturi nemam poriva da bilo šta za svoje polje delovanja tražim na sajtu „Paking servisa“. Moje pitanje je zašto ovaj oglas nije i na sajtu Filmskog centra Srbije. Ja ću kao distributer bar jednom dnevno pogledati sajt FCS, a sajt „Parking servisa“ neću, jer nisam čak ni vozač – ističe Čkonjević.
Nebojša Ćetković, direktor kuće „Art Vista“, koja poseduje bioskope „Roda sinepleks“ u Beogradu i „Arena sinepleks“ u Novom Sadu, i mobilnu mrežu te dugi niz godina prikazuje filmove i na otvorenom, nije znao za oglas.
– Taj projekat već uveliko traje. Kombank dvorana već mesec dana u saradnji sa Gradom Beogradom prikazuje filmove na toj lokaciji i, koliko znam, već nekoliko dana su karte u pretprodaji za projekcije tih filmova. Nije mi jasno ni po kom kriterijumu je izabrana Kombank dvorana i zašto samo ona – kaže Ćetković.
On podseća da bioskopi od sredine marta nemaju nikakav prihod.
– Nalazimo se u vrlo teškoj situaciji i usmereni smo ka svakodnevnoj komunikaciji sa relevantnim institucijama sa željom da skrenemo pažnju na težak položaj u kom smo se našli, jer nemamo ideju kada ćemo ponovo krenuti sa radom – naglašava Nebojša Ćetković.
Zoran Savić, direktor „Blitz Cinestar“-a“ (Blic Sinestar), kaže da je danas saznao za oglas.
– Pretpostavljam, po svemu što piše u tom oglasu, da je to MCF. Mi nemamo veze sa tim. Mi opremamo bioskop u „Ada molu“, u ovom teškom trenutku za celu prikazivačku mrežu i kinematografiju uopšte. Drajv-in bioskopi jesu mali izlaz, ali to nije izlaz za nas – napomenuo je Savić.
– Ubrzo pošto smo iz medija saznali da Grad Beograd planira otvorenu pozorišnu scenu na Tašu sa svim gradskm pozorištima i drajv-in bioskop na Adi sa Kombank dvoranom kontaktirale su nas kolege koje uređuju program. Od samog početka obezbeđujemo pravo na javno prikazivanje starih filmskih naslova iz kataloga holivudskih studija. Za nas, dakle, nije novost da bioskop na Adi radi sve vreme u saradnji sa Kombank dvoranom. Nisam upućena u njihove ugovore, niti zakupe javnih površina. Mi nismo ni bili zainteresovani za ovakvu vrstu saradnje sa Gradom, mi smo distributer filmova, a ne prikazivač – navodi Dragana Tešić, izvršni direktor „Kon Film Srbija“.
U oglasu JKP „Parking servisa“ navedeno je da se u zakup na pet godina daje „deo prostora PP ‘Ada Ciganlija’ – gornji nivo fast parka, za potrebe organizovanja kulturnih i zabavnih manifestacija – prikazivanja filmova na otvorenom, koji se izdaje u viđenom stanju, bez prava zakupca na prepravke i adaptaciju prostora ukoliko zakupodavac za to nije dao izričitu saglasnost“.
Prostor koji se izdaje će, kako je navedeno, zauzeti ukupno 376 parking mesta za korisnike bioskopa i za postavljanje tehničke operative i opreme za projekciju filmova, za vreme koje je potrebno za organizovanje projekcije, kao i za prikazivanje filmova.
Početna cena zakupa dela prostora obračunava se po satu i iznosi 2.350 dinara sa PDV-om, koja se plaća do 5. u mesecu za prethodni mesec.
U tu cenu uračunati su troškovi potrošnje vode i iznošenja smeća, a nisu uračunati troškovi za isporučenu električnu energiju, koje snosi zakupac.
Pravo učešća u postupku ima „domaće i strano pravno lice, koje mora kumulativno ispunjavati sledeće uslove: da obavlja delatnost prikazivanja kinematografskih dela minimum 5 godina, da ima ugovore sa minimum jednim filmskim distributerom, koji zastupa filmska prava za bioskopsko prikazivanje, da je renomirani bioskopski prikazivač, koji je vlasnik ili upravlja sa jednom ili više bioskopskih sala, da poseduje opremu tehničkih karakteristika: projektor najmanje izlazne snage 30.000 lumena, platno dimenzija minimum 14 puta 7 kvadratnih metara, radio predajnik dometa do 75 kvadratih metara, da poseduje funkcionalan onlajn sistem rezervacije i prodaje karata, da ponuđaču nije izrečena mera zabrane obavljanja registrovane delatnosti koja je na snazi u vreme objavljivanja oglasa, da je ponuđač izmirio dospele poreze, doprinose i druge javne dažbine u skladu sa propisima Republike Srbije ili strane države kada ima sedište na njenoj teritoriji i da tekući račun ponuđača nije bio u blokadi poslednje tri godine, računajući od dana objavljivanja oglasa.
Direktor Kombank dvorane i „Megakom filma“ (MCF) Igor Stanković, koga smo kontaktirali za komentar, uputio nas je na „Parking servis“ za sva pitanja u vezi sa oglasom.