Foto; SOPA Images / ddp USA / Profimedia

Kanadska kompanija, koja je stajala iza popularnih izložbi na kojima su predstavljani radovi Vinsenta van Goga, Fride Kalo, Gustava Klimta i Kloda Monea, podnela je zahtev za bankrot u Americi.

Kompanija „Lighthouse Immersive Inc.“, čije je sedište u Torontu, podnela je zahtev za bankrot, a sudske papire predala je 28. jula u Delaveru. Urađeno je to u skladu s takozvanim Poglavljem 15 američkog zakona.

Zahtevom za bankrot ta kompanija pokušala je iz sve snage da zaštiti svoju imovinu u Sjedinjenim Američkim Državama, a stečajni postupak odvija se u Ontariju, preneo je „Blumberg.

Firma „Lighthouse Immersive Inc.“ ima filijale u čak 21 gradu u SAD, a na sajtu kompanije navodi se da je za izložbe, koje je organizovala, prodala više od sedam miliona karata. Cene ulaznica za neke od postavki u SAD kretale su se od 22 do 37 dolara.

Jagma je proteklih godina vladala za postavkama u organizaciji ove kanadske firme, prevashodno zato što su bile grandiozno osmišljene i interaktivne. Predsednik firme Kori Ros pripisao je popularnost svojih izložbi novotarijama koje su uveli, pominjući čak i revoluciju:

Od detinjstva upijam umetnost u galerijama i muzejima, a prezentacija umetničkih dela uvek je bila manje-više ista. Obično su to bile „samo“ slike na zidovima s etiketama. Javnost je bila izuzetno radoznala da iskusi nešto novo, i kad su videli kako to dobro može da bude urađeno, prirodno je što su bili oduševljeni – govorio je za „Art njuz“ predsednik kompanije prošle godine.

Foto;

Izložba koja je proslavila ovu kompaniju zvala se „Immersive Van Gogh“ i publici bukvalno omogućila da „uroni“ u svet velikog slikara. Pravili su je praktično širom sveta, od Pariza, preko Rima, do gradova u SAD. Kad je postavljana u Njujorku, na Menhetnu, pre dve godine posetioci su mogli da „zaplove“ svetom Vinsenta van Goga u prostoru od čak sedam hiljada kvadratnih metara. Zamišljena multimedijalno i uz korišćenje najnovijih tehnologija digitalni film s reprodukcijama Van Gogovih dela, kojeg je pratila elektronska muzika, bio je projektovan kroz ceo izložbeni prostor – na zidovima, tavanicama i podovima…

Foto; SOPA Images / ddp USA / Profimedia

Do tada je „Immersive Van Gogh“ u Parizu, Torontu, Čikagu i San Francisku videlo više od pola miliona ljudi i gde god je gostovala, uprkos tome što su još uvek na snazi bila pandemijska oganičenja, karte su bile razgrabljene.

Bonus video: Pikaso

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar