“Anja Suša se vraća u Bitef, pozvaćemo i Žilijet Binoš”

Kultura 11. feb. 202117:18 > 23:09
Podeli:
Anja Suša, Žilijet Binoš. Foto: N1, EPA-EFE/FELIPE TRUEBA

Direktor Bitef teatra Miloš Latinović kaže za Nova.rs da će pred kraj godine u ovom pozorištu raditi dugogodišnja selektorka Bitef festivala Anja Suša, kao i to da će povodom jednog projekta pozvati zvezdu svetskog glumišta Žilijet Binoš. 

– Anja Suša već nekoliko godina stvara u inostranstvu (Švedska, prim. aut.) i biće to njen povratak na domaću scenu. A evo i jedna ekskluzivitet, želimo više da govorimo o problemima ekologije i nadam se da ćemo uz pomoć određenih ministarstava da organizujemo jednu konferenciju, uživo i putem videa, gde bi trebalo da prisustvuju stručnjaci iz te oblasti ali i umetnici koji sebe angažuju i na neki način učestvuju u rešavanju te problematike u svetu. Pozvaćemo Žilijet Binoš, i ako uspemo da dobijemo još poznatih umetnika i aktivista ekoloških grupa, bilo bi divno. To je kompleksan posao, ali Bitef kao avangardni element u našem društvu ima obavezu da pokreće ovakve stvari. Ekologija je svakako danas jedna od prvih tema . najavljuje Latinović.

Miloš Latinović. Foto: Nemanja Jovanović/Nova.rs

On podseća da je prošle godine u ovom terminu bilo 14 predstava na nezavisnoj sceni.

– Ova godina dolazi posle jedne velike nevolje i treba da budemo čvrsti u nastojanju da održimo repertoar i vatru pozorišta onako kako ga mi negujemo. Sada je to bio manji broj jer dosta naših kolega nisu imali prostor za rad. Nadam se da ćemo to nadoknaditi kroz Bitef zonu, naš specifični program koji želimo ponovo da aktuelizujemo i da organizujemo krajem maja i početkom juna meseca i to na otvorenom, na Skveru Mire Trailović. Osim naše produkcije predstave „U čeljusti medveda“ biće prostora i za druge umetnike koji nisu stigli da završe svoje projekte tokom jeseni.

Latinović naglašava da je obaveza Bitefa da bude drugačiji i hrabriji.

– Najvažnije nam je da pripremimo dobar Bitef festival. Prošle godine smo Prologom najavili zanimljivu selekciju a ove uz tu potvrđenu selekciju imaćemo i proširenu, i to će biti objedinjeno 54. i 55. izdanje festivala pod geslom „Na ivici budućnosti“ – naglašava direktor Bitef teatra u Beogradu.

Bitef Foto: Goran Srdanov/Nova.rs
Sa prošlogodišnjeg Bitefa. Foto: Goran Srdanov/Nova.rs

Ističe da su predstave „Kretanje“ i „Kao da kraj nije ni sasvim blizu“, koje su na februarskom repertoaru, specifični pozorišni koncept i iskorak ka drugačijoj i novoj publici što je i obeležje Bitef teatra poslednje dve, tri godine.

– Mi smo teatar čiji je koncept pozorišno istraživanje i umetničko traganje i istrajavamo u tom pravcu. Projekat Maje Pelević i Nikole Zavišića „Kao da kraj nije ni sasvim blizu“ igra se za petoro ljudi jer je veoma osoben i zahteva posebne tehničke uslove i želeli smo da na taj način omogućimo gledanje u najoptimalnijim uslovima. Mi smo tu predstavu zaštitili budžetom i drago nam je što za nju vlada veliko je interesovanje. Imamo odlične povratne reakcije, predstava je pozvana na nekoliko festivala ali ima pozive i od muzeja koji bi želeli da svojoj publici prezentuju ovaj naš projekat. Mislim da je on idealan za Venecijansko bijenale, jer je dovoljan sam sebi, to je izuzetno umetničko dostignuće. I kritike pozorišnih kritičara i teatrologa koje su do sada stigle na uvid javnosti o tome govori – ukazuje Latinović.

Predstava „Kao da kraj nije ni sasavim blizu“. Foto: Nenad Šugić

U Bitef teatru trenutno je Mesec nezavisne scene kojim se, kako kaže Latinović, otvaraju vrata umetnicima koji nemaju svoje stalno mesto za izvođenje predstava.

– To im je prilika da promovišu svoje projekte a neki možda ostanu na repertoaru naše kuće. Žao mi je što smo imali manji broj predstava zbog ove situacije, videli ste komad hrvatskog ansambla Revel, Revel, Jugoslav Krajin je izveo svoju monodramu, već nas naredne nedelje čeka nova pozorišna produkcija – kaže Latinović.

Večeras će, sa početkom u 19 sati, u Bitef teatru biti izveden plesni komad „Izgubljeni pejzaži“. Prekosutra, 13. februara, gostuje „Rađanje čoveka na ivici“, reč je o spajanju psihodramske tehnike sa suštinom pozorišta. Projekat „Kretanje“ Dimitrija Kokanova, u režiji Jovane Tomić, na programu je 17. februara u 19 sati, a od 19. do 21. februara publika će opet moći da pogleda „Kao da kraj nije ni sasvim blizu“ u terminima od 15, 17 i 19 sati.

Komentari

Vaš komentar