Xiaomi je osnovan 2010. godine i za samo nekoliko godina postao jedan od najvećih proizvođača pametnih telefona na svetu.
Na brzi uspeh ove kompanije uticalo je mnogo faktora, a tokom 2021. Xiaomi je postao najprodavaniji brend telefona i u Evropi.
Počeci ove kompanije se vezuju za Kinu. U vreme njenog nastanka, kinesko tržište je već imalo jake domaće i međunarodne igrače (Huawei, Apple, Samsung, Lenovo i dr.) koji su se međusobno borili za sve segmente tržišta.
Umesto da se direktno bori sa konkurencijom, Xiaomi se odlučio za drugačiji pristup. Ponudio je ono što entuzijasti žele. Na taj način su u kratkom periodu razvili jaku onlajn zajednicu i osluškivali šta korisnici zapravo žele i funkcije za kojima žude.
Već 2011. godine kompanija je lansirala svoj prvi telefon. Prodaja je išla direktno preko sajta kompanije uz najmanju maržu na tržištu. Ovim je kompanija uštedela na maržama preprodavaca što je značajno uticalo na cenu proizvoda.
Ovakav pristup je doveo do eksplozije popularnosti Xiaomi-ja u Kini. Potražnja je bila tako velika da kompanija nije stizala da proizvede toliki broj uređaja, a zalihe su se rasprodavale jako brzo.
Svoje prve telefone su pozicionirali kao „kvalitetne uređaje po pristupačnoj ceni“.
Ovo je jedan od ključnih razloga zbog kojih je Xiaomi postao jedan od najpopularnijih proizvođača telefona na svetu.
Zbog ušteda koje je kompanija pravila u pojedinim segmentima, uspevali su da prodaju telefone sa najboljim specifikacijama po najnižoj ceni na tržištu.
Ova taktika je mnogim korisnicima na tržištima srednjih primanja omogućila da poseduju uređaje sa premijum specifikacijama za koje su do tada morali da odvoje i po nekoliko prosečnih plata.
Smanjeni troškovi reklamiranja, mala marža, onlajn prodaja kao i oslanjanje na digitalni marketing su za samo deceniju ovu kompaniju uzdigli na sam vrh proizvodnje pametnih uređaja.
Kompanija ni danas nije napustila ovu taktiku. I dalje važi za kompaniju koja proizvodi telefone sa jednim od najboljih odnosa cene i kvaliteta.
Xiaomi je kompanija nastala duboko u digitalnoj eri. Internet je već bio široko rasprostranjen, a pametni telefoni već nekoliko godina prisutni.
Kompanija se oslanjala na reklamiranje na društvenim mrežama i organizovala događaje za obožavaoce i promociju proizvoda. Na ovaj način kompanija je značajno uštedela na reklamiranju. Kada su drugi proizvođači u pitanju, čak četvrtinu cene proizvoda pokriva marketing.
TV reklame, bilbordi i skupe promotivne aktivnosti su u potpunosti izostavljene.
Još jedan od faktora jeste broj zaposlenih. Xiaomi ima samo 22000 zaposlenih, dok rivali poput Samsunga imaju 287000 zaposlenih. Ovo smanjuje troškove kompanije i omogućava cene koje nisu moguće tradicionalnim modelom poslovanja.
Kompanija je tokom poslednje decenije značajno proširila portofolio i kategorije uređaja.
Skromni počeci ove kompanije su bili ograničeni samo na mobilne telefone. To se u međuvremenu drastično promenilo. Telefon je postao samo centar upravljanja ostalim proizvodima.
Xiaomi sada prodaje uređaje poput televizora, prečišćivača vazduha, sijalica, lampa, skutera itd. Postojanje svih ovih proizvoda je formirala ekosistem koji međusobno dobro funkcioniše. Ne na „magičnom“ Apple nivou, ali sasvim dovoljno za prosečne korisnike.
I ne samo to, ovo je usadilo u svest korisnika postojanje brenda i omogućila kompaniji da postane svetski fenomen. U međuvremenu su otvorene i prodavnice i radnje koje uglavnom imaju izložene druge proizvode iz ponude kompanije.
Ovakva taktika poslovanja je značajno uticala na druge proizvođače, uključujući Apple koji poslednjih godina sve više osluškuje potrebe svojih korisnika. A popularnost kompanije se poslednjih godina raširila i na bogate delove sveta pa je 2021. postala najprodavaniji brend telefona u Evropi.
Donedavno drugo mesto na tabeli, Xiaomi je postao najveći proizvođač telefona u Evropi prošle godine. Dok je Samsung pao na drugu poziciju, prvi put u poslednjih nekoliko godina.
Prema izveštaju StrategicAnalyst, Xiaomi je najveći proizvođač pametnih telefona u Evropi. Kompanija zauzima četvrtinu tržišta (25,3%) i isporuke su povećane za 67,1%
Prodaja Samsung telefona je pala za 7%, a Apple je zauzeo treće mesto.
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare