Foto:EPA/BORIS ROESSLER

Guglov Alfabet je pristao da izmeni neke od svojih široko korićenih usluga oglašavanja na mreži u okviru sporazuma sa francuskim nadzorom koji je objavljen u ponedeljak, prenosi Rojters.

PROČITAJTE JOŠ:

Vlasti su takođe kaznile kompaniju iz Mauntin Vjua u Kaliforniji sa 220 miliona evra nakon što je istragom utvrđeno da je zloupotrebila svoju tržišnu snagu u oglašavanju na mreži, gde su neki od njenih alata postali gotovo neophodni za velike izdavače.

Odluka je pokušaj da se uravnoteži borba za moć nad mrežnim oglasima u korist izdavača, koji su se imali uticaj u poslu u doba pre interneta, ali su imali značajan pad usponom Gugla i Fejsbuka.

Nadzor je rekao da ova odluka otvara put izdavačima koji su osećali da su bili u nepovoljnijem položaju, da traže odštetu od Gugla. Mnogi izdavači širom sveta izrazili su nezadovoljstvo praksom oglašavanja koju koriste tehnološki giganti.

„Odluka o sancionisanju Gugla je od posebnog značaja jer je to prva odluka na svetu koja se fokusira na složene algoritamske procese na koje se oslanja internet reklamno poslovanje“, rekla je francuska šefica antitrustovskog reda Isabel de Silva.

De Silva je rekla daje kazna smanjena zbog nagodbe ali nije navodila detalje. Guglov portparol nije odgovorio na zahtev za komentar, piše Rojters.

Istraga francuskog organa za zaštitu konkurencije fokusirala se na alate koje Gugl nudi izdavačima za prodaju i upravljanje mrežnim oglasima.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar