Susan Wojcicki Foto: EPA-EFE/GIAN EHRENZELLER

Izvršna direktorka "Jutjuba" Suzan Vojcicki povlači se nakon devet godina na toj funkciji. U svom saoopštenju je rekla da je „odlučila da započne novo poglavlje fokusirano na porodicu, zdravlje i lične projekte prema koji je strastvena“.

„Jutjubov“ glavni proizvodni direktor, Nil Mohan, preuzeće mesto šefa video platforme u vlasništvu Gugla.

„Vreme je pravo za mene i osećam se sposobnom da to uradim jer imamo neverovatan liderski tim na Jutjubu“, rekla je Vojcicki.

Ona je dodala da će nastaviti da radi na „Jutjubu“ u „kratkoročnom periodu” kako bi „podržala Nila i pomogla u tranziciji”.

U svom blogu je pohvalila rad Mohanov rad na pokretanju „YouTube TV“, kao i vodeći „YouTube Music“, „Premium“ i „Shorts“.

Foto:shutterstock by Proxima Studio

Na poziv Sundara Pičaija, izvršnog direktora Google-ove matične firme Alphabet, Vojcicki je potvrdila da će „preuzeti savetodavnu ulogu u Guglu i Alfabetu“.

„Ovo će mi omogućiti da se osvrnem na svoja različita iskustva tokom godina kako bih ponudila savete i smernice za Google i portfolio kompanije Alphabet“, rekla je ona za Bi-Bi-Si.

Nasleđe

Suzan Vojcicki se pridružila Guglu kada su osnivači Sergej Brin i Lari Pejdž otvorili radnju u garaži njenog doma u Silikonskoj dolini 1998. godine, postajući prvi marketing menadžer kompanije godinu dana kasnije.

Zaposlena u Guglu skoro 25 godina, bila je među prvih 20 zaposlenih u tehnološkom gigantu – na listi 16.

Susan Wojcicki Foto: EPA-EFE/GIAN EHRENZELLER

Tokom mandata na Youtube-u Vojcicki se suočila sa kritikama javnosti zbog načina na koji platforma postupa sa moderiranjem sadržaja, širenja dezinformacija i stalne zabrinutosti oko privatnosti dece.

Organizacije za proveru činjenica širom sveta kažu da platforma ne čini dovoljno da spreči širenje dezinformacija na njoj.

Kada se 2014. pridružila onlajn video platformi, dostigla je prekretnicu od milijardu korisnika. Trenutno ima 2,5 milijardi korisnika širom sveta – sa mnogim kreatorima „Jutjuberi“, poznatijim kao jutjuberi, koji stvaraju profitabilne karijere pomoću svojih kanala.

Džimi Donaldson, poznatiji kao Mr Beast, bio je „Jutjubov“ kreator sadržaja sa najvećom zaradom prošle godine.

Mladi Amerikanac je 2022. godine zaradio 45 miliona funti bruto prihoda, više od bilo kog kreatora „Jutjuba“ u istoriji platforme, prema nedavnim procenama magazina Forbs.

***

BONUS VIDEO: Ko su najplaćeniji jutjuberi?

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar