Foto:shutterstock by A. Aleksandravicius

Najpopularnija svetska video platforma „Jutjub“ počela je da testira novu uslugu emitovanja televizijskih kanala koji su podržani reklamama.

Jutjub je trenutno u pregovorima sa različitim kompanijama kako bi na svojoj platformi omogućio ekskluzivne emisije, filmove, serije, ali i emitovanje kompletnih TV kanala.

Jutjub ovim planom ulazi na tržište poznato pod akronimom FAST (besplatno emitovanje televizije podržanom monetizacijom).

Najveći globalni igrači u tom polju su Roku, Tubi (Fox), kao i Pluto TV, čiji je vlasnik „Paramount Global“. U zavisnosti od sadržaja koji Jutjub bude plasirao, kao i načina na koji sami kanali budu funkcionisali, kompanija bi mogla preuzeti značajan broj gledalaca od svojih konkurenata.

Kompanija je potvrdila za “Vol Strit Žurnal” da već sprovodi test na malom broju korisnika.

“Uvek tražimo način da gledaocima obezbedimo polaznu tačku sa koje mogu lako pronaći, gledati i deliti sadržaj koji im je najzanimljiviji”, navodi predstavnik kompanije u saopštenju.

Navedeni ulazak na FAST tržište je u skladu sa strategijom kompanije da svoju ponudu proširi video formatima koji se razlikuju od sadržaja koji se tradicionalno nudi na Jutjubu.

U novembru, Jutjub je kanale koji su bili dostupni na premijum servisu “YouTube TV” premestio u glavnu aplikaciju, a među kanalima su prvi bili dostupni “Showtime”, “Starz”, “Paramount+”. kao i “AMC+”.

Jutjub je nedavno dobio ekskluzivna prava “NFL Sunday Ticket”, u okviru višegodišnjeg ugovora vrednog više milijardi dolara.

Platforma već ima najveći udeo provedenog vremena kada govorimo o striming servisima u SAD-u.

Ovakav dogovor mogao bi da doprinese još većem procentualnom rastu, a servisi nalik na ovaj, iako su trenutno ograničeni samo na pojedina tržišta, bi se uskoro mogli naći na uređajima korisnika širom sveta.

(Vol Strit Žurnal)

***

BONUS VIDEO: Evo ko su najplaćeniji jutjuberi

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar