Kada kupite novi automobil i uđete u kabinu po prvi put, ono što odmah primetite jeste specifičan miris koji imaju samo nova vozila. Međutim, ono što mnogi ne znaju jeste da proizvođači automobila imaju inženjerske timove koji rade na ovom mirisu kako bi ugođaj kupcima bio još veći. Da je ova nota i te kako poželjna, govori i činjenica da se na tržištu čak prodaju i osveživači kabine sa mirisom "novog automobila".
Nissan je prikazao njihov proces kreiranja mirisa prilikom razvoja i testiranja novog modela Qashqai. Japanska kompanija prilikom razvoja svojih automobila razmišlja o krajnjem kupcu i o tome kako vozači i putnici treba da u svom novom ljubimcu uživaju svim čulima.
Za užitak čula mirisa zaduženi su inženjerski timovi širom sveta, koji koriste najkvalitetnije materijale kako bi se ispunile želje kupaca. Međutim, da li je to najskuplja koža ili jeftinija plastika, svaka komponenta se zasebno ispituje pre nego što se ugradi u kabinu. Naravno, konačna simfonija je najbitnija i kreira ono što je poznato kao „miris novog automobila“.
Peter Karl Eastland je glavni inženjer za procenu mirisa u tehničkom centru Nissana za Evropu. Naziv njegove funkcije ne otkriva njegovu unikatnu i pomalo iznenađujuću ulogu koju igra u razvoju vozila japanske kompanije za evropsko tržište.
Poslednji primer njegovog rada jeste potpuno novi Nissan Qashqai. Nissan je posvetio pažnju unapređenju celokupnog ambijenta, od materijala koji su korišćeni do završne obrade. Međutim, posvećenost detaljima se ogleda u važnom zadatku, a to je da korisničko iskustvo nije kompromitovano neprivlačnim mirisima.
Pored toga što je završio master studije iz hemije na Univerzitetu u Lesteru, Peter ima dar ekstremno akutnog čula mirisa, nešto što je otkrio kada je bio vrlo mali.
„Želimo da korisnicima pružimo najbolje moguće iskustvo za sva čula. Dok se ukusi menjaju vremenom, miris ostaje konstanta. Zbog toga, deo našeg posla jeste da budemo sigurni da je svaki materijal koji koristimo uvek savršen u smislu mirisa, i da su svi mirisi u kabini u harmoniji jedan sa drugim“, rekao je Peter Karl Eastland.
Proces evaluacije spaja objektivnu i subjektivnu procenu, što na kraju dovodi do rigoroznog procesa koji konačno dovodi do „mirisa novog automobila“.
„Taj miris nije jednostavno rezultat procesa proizvodnje, meseci posla su posvećeni kroz fazu razvoja novog vozila kako bi se pažljivo analiziralo korišćenje materijala i hemikalija, kao što su: koža, tkanina, plastika i adhezivi. Mi moramo biti sigurni da njihova kombinacija ne stvara neprijatan miris za putnike u automobilu“, izjavio je David Moss, potpredsednik odeljenja za istraživanje i razvoj.
Peter i njegov tim koji su zaduženi za miris automobila testiraju sve materijale, poput nove tkanine koja se koristi za izradu sedišta sa 3D efektom, u raznim uslovima koji repliciraju one u stvarnom svetu. Pored toga, hemijska svojstva, kao što je miris, mogu da se promene u zavisnosti od temperature, a ukoliko određeni materijal ne prođe njihove rigorozne testove, pronalazi se alternativa kako se ne bi narušio prijatan miris novog automobila.
Bonus video: Upoznajte najmoderniji katamaran na svetu
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: