Semafor, zeleno svetlo
Semafor Foto:Shutterstock

Možda će nekim vozačima sa starijim modelima automobila, koji nemaju start-stop funkciju, pasti na pamet da na semforima ili tokom dužih zastoja ugase motor kako bi uštedeli gorivo. Ipak, to često nije pametna ideja.

Dobar primer je start-stop sistem, odnosno automobil koji ga ima. Start-stop neće intervenisati kada je motor hladan. Računar zna da je motor najefikasniji kada je potpuno zagrejan, pa će zato održavati motor u radu dok ne postigne optimalnu temperaturu.

Foto: Shutterstock

Na vašoj instrument tabli pojaviće se crveni simbol start-stop sistema (slovo A zaokruženo linijom sa strelicom) ili neka druga poruka da sistem ne radi, odnosno da ne isključuje motor.

Ako nemate start-stop sistem izbegavajte gašenje motora dok stojite na semaforu – ako mislite tako da uštedite gorivo – i to pogotovo ako je motor hladan. Nećete uštedeti ništa, a često paljenje i gašenje hladnog motora ima negativan uticaj na njegovu trajnost i vek trajanja akumulatora.

Zapamtite da potpuno gašenje, bez dodavanja kontakta, gasi i sva svetla na automobilu, što vas čini manje vidljivim vozilima koja dolaze iza vas ili vam dolaze u susret, piše revija HAK.

Pročitajte i kako start-stop sistem može da ošteti motor.

Bonus video: Ko je u pravu kad se na semaforu upali uslovno zeleno svetlo?

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar