„Ako ubacite takav motor, to više neće biti MX-5“.
Mazda MX-5 je već decenijama jedan od retkih pristupačnih sportskih kabrioleta na tržištu, i važi za jednog od najzabavnijih automobila za vožnju na svetu. Sada se sprema nova generacija, a hibridni pogonski sistem mogao bi da bude velika promena koja će, zbog trendova, omogućiti opstanak ovom roadsteru.
Euro 7 standard emisije štetnih gasova je jedan od odlučujućih faktora koji Mazda mora da razmotri prilikom razvoja nove Miate.
„Primena novih zakona koji su nedavno najavljeni u Evropi uticaće snažno na naše poslovanje, a samim tim i na razvoj modela MX-5“, izjavio je Yasuhiro Aoyama, direktor Mazde.
Aoyama vidi hibridni pogon kao način da se ispoštuju striktna pravila povodom emisije štetnih gasova.
„To će biti neka vrsta elektrifikacije, pa zato moramo da istražimo najprikladniju strategiju za budući MX-5 koji neće izneveriti očekivanja strastvenih obožavalaca ovog roadstera“, dodaje on.
Izjava direktora Mazde nije prva koja se dotakla elektrifikovane Miate. Prošle godine, jedan od portparola japanske kompanije potvrdio je da je u planu elektrifikacija sledeće generacije Mazde MX-5, a sve u skladu očekivanja da će svi automobili ove kompanije imati neku formu elektrifikacije do 2030.
Akira Tamatani, šef dizajna Mazde, takođe je govorio o novoj Miati, a on je isključio mogućnost korišćenja novog blago-hibridnog rednog šestocilindraša u ovom sportskom automobilu.
Tamatani je nagovestio da novi MX-5 neće biti identičan kao nedavno predstavljeni Vision Study koncept, koji možete videti na fotografiji iznad. Mazda je prošlog meseca prikazala ovu dizajnersku studiju, a bilo je dosta priče o tome da li su zamislili budući MX-5 ili nešto drugo.
„To je poruka. Imamo strast da napravimo takav tip vozila, to je zapravo poruka koju želimo da kažemo. Ali da li ćemo napraviti serijski automobil od toga? Još uvek nismo odlučili“, dodao je Tamatani.
U septembru ove godine, špijunski fotografi zabeležili su prototip Mazde MX-5 sa kamufliranim prednjim delom, što znači da je nova generacija roadstera u planu. Pitanje kako će izgledati i kakav tip elektrifikovanog pogonskog sistema će imati novi MX-5, ostaje i dalje bez odgovora, a još uvek nema ni najava povodom godine premijere nove generacije legendarnog roadstera.
Bonus video: Vozili smo najveću, najluksuzniju i najsnažniju Mazdu ikada