Od trenutka kada se Cupra odvojila od Seata, stvari su se drastično promenile. Kupci se sve više okreću novom, performantnom brendu, dok prodaja Seata zaostaje za ostalim članovima Volkswagen Grupe. Upravo zbog toga, čelnici iz Volfsburga imaju novi plan za španski brend.
Volkswagen Grupa planira da ove godine finalizira planove za transformaciju brenda Seat iz masovnog proizvođača automobila u platformu za mikro mobilnost. Sa druge strane, o uspehu Cupre svedoči činjenica da ovaj brend uskoro planira da uđe na tržište SAD.
Transformacija Seata, koji trenutno proizvodi 5 modela automobila, proširiće proizvodnju električnih trotineta i skutera, kao i uslugu iznajmljivanja pod nazivom Seat Mo, potvrdio je izvršni direktor ove kompanije Wayne Griffiths.
„U gradovima vidim alternativu automobilima, i pored toga, možda i alternativu automobilima u privatnom vlasništvu i više pretplate i deljenja“, izjavio je Griffiths.
Volkswagen investira 10 milijardi evra u postrojenja Seata u Španiji, uključujući fabrike u Pamploni i Martorellu, kako bi ih transformisao u evropski centar koji će biti zadužen za proizvodnju električnih automobila VW Grupe.
Seat će takođe biti zadužen za razvoj malih, električnih modela VW Grupe, segmentu u kojem je vrlo teško ostvariti profit.
Aktuelni modeli Seata bi mogli da budu penzionisani kada na snagu nastupi Euro 7 standard, koji bi doveo do velikog povećanja cene modela sa konvencionalnim pogonom.
Seat je prošle godine proizveo nešto manje od 480.000 vozila, sa operativnim profitom od svega 179 miliona evra. Sa druge strane, Cupra je duplirala svoju prodaju, pa je tako kupcima tokom 2022. isporučila skoro 153.000 automobila.
Bonus video: Vozili smo SUV za kojim su svi poludeli – Cupra Formentor