Foto:Shutterstock

Zavisno od vozila i stila vožnje, od paljenja lampice do trenutka kada ćete ostati bez goriva imate 50 do 100 kilometara, ali voziti na rezervi nije pametno.

Ni ranije nam nije bilo strano da vozimo na rezervi, ali ovakva vožnja se u poslednje vreme prilično učestala zbog visokih cena goriva. Zbog toga mnogi vozači do poslednjeg trenutka odlažu odlazak na pumpu i voze se uprkos tome što se žuta lampica koja označava rezervu upalila.

Iako od paljenja lampice do trenutka kada ćete ostati bez goriva imate najčešće 50 do 100 kilometara (zavisno od automobila i stila vožnje), vožnja na rezervi nikako nije preporučljiva i može biti štetna za automobil. Rezerva se s razlogom zove tako, a reč je o rezervnom gorivu koje bi u nuždi trebalo da vam bude dovoljno da dođete do najbliže pumpe, čak i kada je ona dosta udaljena.

Evo šta sve može da se desi redovnom vožnjom na rezervi

Kod starijih automobila se tokom godina u rezervoaru skupilo dosta prljavštine, što zbog spoljnih uticaja, što zbog trošenja samog materijala. Prljavština je na dnu, pa prilikom vožnje na rezervi postoji šansa da se pomeša s gorivom i tako dospe u cevi za dovod goriva. Filter goriva će zaustaviti većinu štetnih čestica prljavštine, ali uvek postoji šansa da neke od njih dođu u motor. Ne treba zaboraviti da neki modeli automobila imaju trajni filter goriva, pa vožnja na rezervi za ova vozila posebno može da bude loša.

Foto:Shutterstock

Takođe postoji opasnost od začepljenja filtera i cevi za dovod goriva. Ako prljavština dospe u sam motor može oštetiti sisteme ubrizgavanja ili same cilindre, što je vrlo skupa popravka. Može se oštetiti i katalizator koji je vrlo osetljiv na prljavštinu i nesagorive ostatke, a posledica je takođe skupa popravka.

Vitalni delovi motora rade pod većim opterećenjem

Vožnja na rezervi dodatno opterećuje pumpu za gorivo kojoj će zbog toga biti skraćen vek trajanja. Kako se radi o dosta skupom delu motora, razmislite o tome svaki put kad se upali rezerva.

Takođe, kad goriva ima vrlo malo povremeno se prekida njegov dotok. S obzirom na to da se pumpa goriva i sistemi ubrizgavanja hlade gorivom koje prolazi kroz njih, to može dovesti do pregrevanja i skupog kvara.

Zbog svega ovoga Auto Klub preporučuje da gorivo točite redovno, po mogućnostvu dopunite rezervoar čim nivo padne ispod jedne četvrtine. Neće vas koštati ništa više u odnosu na to da čekate zadnji trenutak.

Kako da uštedite gorivo u toku vožnje, saznajte ovde.

Bonus video: Greške pri pakovanju za put i prvi Nissan Juke Hybrid

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar