Ukoliko želite kvalitet i tehnologiju Golfa, ali sa značajno više prostora, peta generacija MPV modela Volkswagen Caddy nudi upravo to. Istina, dizajnerski ih je teško porediti, jer kockasti oblik karoserije možda nije najatraktivniji, ali novi Caddy izgleda značajno modernije od konkurencije u MPV segmentu.
Izgled prednjih svetala koja su u LED tehnologiji su prvi nagoveštaj da se radi o novoj generaciji, a i zadnji deo automobila izgleda dosta modernije. Novi VW Caddy je postavljen na MQB platformu, ali to nije jedina stvar koju deli sa Golfom osme generacije.
Pogled u unutrašnjost kabine otkriva činjenicu da je Caddy zapravo Golf većih dimenzija, jer su obrisi popularnog hečbeka vidljivi u celoj kabini, a pogotovo ispred vozača.
Centralni ekran od 10 inča, ali i digitalna instrument tabla su već viđeni u hečbeku nemačke kompanije, kao i volan i tasteri osetljivi na dodir kojima se upravlja svim sistemima na automobilu. Prva razlika se oseti pod rukom, jer je plastika nešto tvrđa, ali je to sasvim očekivano jer Caddy i treba da bude izdržljiva radna mašina.
Pogledajte kabinu u galeriji:
Putnici i teret mogu zajedno
Testirana verzija je klasičan MPV model, odnosno automobil koji kao glavni cilj ima prevoz putnika, a u ponudi je dostupno i furgon izdanje za prevoz tereta.
Međutim, činjenica da je omogućen komforan transport za 5 osoba ne znači da je ugrožena zapremina prtljažnika. Štaviše, dostupno je čak 1.213 litara iskoristivog prostora čak i kada se koristi drugi red sedišta. Nosivost iznosi 650 kilograma, a Caddy može da povuče i prikolicu težine do 1.500 kilograma.
Štedljiv i elastičan dizel
Model koji smo testirali pokretao je dvolitarski dizel agregat sa 102 KS, koji će verovatno biti izbor većine kupaca i to sa dobrim razlogom. Pre svega, maksimalni obrtni moment od 280 Nm je dostupan već od 1.400 obrtaja u minuti, što omogućava bezbrižnu vožnju, čak i kada je u kabini 5 putnika ili velika količina tereta. Pored toga, pristojna je i potrošnja koja se na našem testu kretala između 5,5 i 6 litara na 100 kilometara.
Iako novi Caddy skoro po svemu može da se poredi sa Golfom osme generacije, ponašanje u vožnji je ipak značajno drugačije. Naravno, sam oblik karoserije i visina od 1,8 metara dovode to toga da se Caddy prilično naginje u krivinama, ali kada se uporedi sa svojim prethodnikom, poboljšanje se lako primeti. Nova MQB platforma omogućila je pristojno prianjanje i oštrije upravljanje, ali i značajno veći komfor u poređenju sa četvrtom generacijom Caddy-a.
Dobar izbor za duža putovanja
Vožnja auto-putem dokazala je da Caddy nudi odličan komfor i prilikom dužih putovanja, a jedino što nam je zasmetalo jeste nešto slabija zvučna izolacija. Ipak, muzika sa audio sistema koji ima 6 zvučnika uspešno je neutralizovala zvuk vetra i motora. VW Caddy je idealan automobil za odlazak na letovanje sa porodicom, jer za razliku od modernih SUV modela može da preveze i duplo više stvari.
Koliko košta VW Caddy
Nakon ovog testa uverili smo se u to da je novi Volkswagen Caddy jedan od najboljih MPV modela na tržištu, ali to svakako ima i svoju cenu.
Za testirani model koji je bio vrlo bogato opremljen u vrednosti od preko 6.000, potrebno je izdvojiti 33.505 evra sa PDV-om.
Ipak, postoji i dobra vest, jer je za pravna lica dostupna N1 homologacija za koju se ne plaća PDV, pa početna cena za novi Volkswagen Caddy iznosi 21.289 evra.
I za velike porodice i za kabaste stvari
Sam oblik prtljažnika i ravan pod omogućuju i transport nešto gabaritnijih stvari, ali kome to nije dovoljno, drugi red sedišta je moguće preklopiti, pa čak i u potpunosti izbaciti iz vozila. Tada se dobija prostor od čak 2.556 litara što je i više nego dovoljno, čak i za najzahtevnije kupce ovog tipa vozila.
Sviđa nam se:
-MQB platforma koja donosi veću udobnost i upravljivost
-Moderan izgled enterijera
-Dvolitarski dizel agregat koji je elastičan i štedljiv
Ne sviđa nam se:
-Izražena buka u kabini pri većim brzinama
-Komplikovano manevrisanje teškim vratima prtljažnika
-Komande klima uređaja osetljive na dodir koje nisu vidljive noću
Tehnički podaci: Volkswagen Caddy 2.0 TDI
Motor: 4 cilindra, 2.0 TDI, dizel
Zapremina: 1.968 cm3
Snaga: 102 KS pri 2.750-4.400 o/min
Obrtni moment: 280 Nm pri 1.400-2.500 o/min
Pogon: Na prednjim točkovima
Menjač: 6-stepeni manuelni
Ubrzanje do 100 km/h: ’13,5 s
Najveća brzina: 175 km/h
Dimenzije (d/š/v): 4.500 / 2.100 / 1.798 mm
Međ.rastojanje: 2.755 mm
Prečnik zaokreta: 11,4 m
Bonus video: Proleteo avionom kroz dva tunela
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: