Vodonik se često spominje kao gorivo budućnosti, ali Toyota Mirai, jedan od retkih serijskih automobila sa ovim pogonom, već je dobio i drugu generaciju koja pokazuje da je autonomija značajno bolja nego kod električnih automobila koji energiju crpe iz baterija.
Putovanje je započelo u sredu, 26. maja u 5:43 ujutro na punionici vodonika HYSETCO u Orlyju, a završilo se nakon pređenih više od 1.000 kilometara s jednim rezervoarom. Tačno 1.003 km, uz nultu emisiju, Mirai je prešao na javnim putevima, južno od Pariza i u regionima Loir-et-Cher i Indre-et-Loire, a udaljenost i potrošnju su potvrdile nezavisne organizacije. U obaranju rekorda korišćen je zeleni vodonik, a prosečna potrošnja goriva bila je 0,55 kg/100 km, dok je u rezervoar Miraija moguće smestiti 5,6 kg vodonika.
Novi Mirai je deo druge generacije Toyotinih električnih vozila s gorivnim ćelijama. Nudi bolje performanse, elegantniji je i dinamičnijeg dizajna, a odlikuje se i novom voznom dinamikom u poređenju s prvom generacijom. Povećana je i efikasnost sistema gorivnih ćelija koje, zajedno s većom zapreminom rezervoara i boljom aerodinamikom, doprinose većem dometu od približno 650 kilometara u uobičajenim uslovima vožnje, pri čemu dolivanje vodonika traje manje od pet minuta na punionicama s pritiskom od 700 bara.
U cilju dostizanja rekordnog dometa od 1.003 km, vozači su se pridržavali eko načina vožnje, ali bez ikakvih posebnih tehnika koje bi bile nedostupne svakodnevnim vozačima. Tokom tog događaja Ajfelov toranj je po prvi put osvetljen zelenim vodonikom, zahvaljujući generatoru na vodonik GEH2®, koje je razvila start-up organizacija u kojoj je Toyota deoničar.
Projekat Beyond Zero naglašava da nulta emisija nije Toyotino konačno odredište.
Ona je samo jedan od koraka na Toyotinom putu elektrifikacije radi savladavanja prepreka i izgradnje bolje budućnosti za sve, ne zaustavljajući se na emisiji, ograničenjima, očekivanjima i preprekama.
Mirai jednostavno osvetljava aspekt „izvan emisije“ naglašavajući prednosti električne mobilnosti uz nultu emisiju, pružajući istovremeno sigurnost, udobnost, povećani domet i jednostavno punjenje goriva.
Štaviše, vodonik kao verodostojan i bogat resurs za transport i skladištenje energije, predstavlja snažnu priliku za stvaranje boljeg društva. Vodonik može da pruži mobilnost uz nultu emisiju, ne samo za drumski prevoz, nego i za železnicu, brodove i avione, ali i proizvodnju energije za industriju, kancelarije i domaćinstva.
Više o tome kako radi pogon na vodonik pročitajte ovde.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare