Većina novih automobila u svojoj ponudi ima motor radne zapremine od 2 litra sa 4 cilindra, a sada je otkriveno i zašto se proizvođači automobila odlučuju na ovakvo rešenje.
Iako su trocilindraši postali veoma popularni u poslednje vreme, automobilska industrija se i dalje najčešće odlučuje na dvolitarske motore sa četiri cilindra.
Ukoliko se situacija pogleda malo dublje, može se primetiti obrazac koji je pola litra radne zapremine po jednom cilindru, a ovaj šablon se vidi kako kod većih tako i kod manjih motora. Na primer, možda ste primetili kako agregati sa šest cilindara uglavnom imaju zapreminu od tri litra, poput onih kod Mercedesa, Audija ili BMW-a, dok su motori sa osam cilindara uglavnom zapremine 4 litra. Dobar primer je V8 agregat koji AMG koristi za svoje performantne modele. Ista situacija je i sa motorom sa 10 cilindara koji često ima zapreminu od 5 litara, dok agregati sa 12 cilindara uglavnom dolaze u pakovanju od 6 litara.
Sličan obrazac se primećuje i kod manjih motora, jer postoji veliki broj trocilindraša zapremine 1,5 litara. Bruce Wood, opreativni direktor Coswortha je u razgovoru sa DriveTribe-om objasnio zbog čega se to dešava:
Kako piše Index.hr, radi se o odnosu zapremine i površine, pa na taj način ukoliko je zapremina motora manja, to će omogućavati da više toplotne energije dođe u kontakt sa klipovima cilindara i zbog toga će se grejati rashladna tečnost.
Ukoliko je zapremina veća u odnosu na površinu, plamen zapaljene smese neće doći do klipova cilindara, a posledica će biti loša emisija izduvnih gasova. Zato je odnos od pola litra zapremine po cilindru optimalan izbor, pa se sve veći broj proizvođača odlučuje na ovakvo rešenje, a standardizacija veličine cilindra takođe olakšava automobilsku proizvodnju.
Bonus video: Ko mrzi vožnju „u braniku“ i kakva je najsnažnija Dacia ikad
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: