AMG, nemački motori
Foto: Alexander Kirch / Shutterstock

Od samog početka proizvodnje motora sa unutrašnjim sagorevanjem sve do danas, Nemačka je uvek dominirala na polju razvoja pogonskih jedinica. Za skoro 140 godina, ova zemlja je proizvela neke od najboljih motora, kako za automobile tako i za brodove i avione.

U ovom tekstu ipak ćemo se držati automobila i predstavićemo 5 najvažnijih agregata koji su obeležili nemačku automobilsku industriju.

Naravno, za 140 godina bilo je mnogo više od 5 motora koji zaslužuju svoje mesto na ovoj listi, pa se unapred izvinjavamo za sve one koji su izostali.

Benz Patern Motorwagen

Na papiru, motor sa jednim cilindrom koji je napravio Karl Benz 1885. godine ne izgleda impresivno iz perspektive 21. veka. Iako je imao zapreminu od 954 kubika, što je slično kao kod mnogih agregata koji su u upotrebi danas, snaga je bila svega 0,9 KS.

AMG, nemački motori
Foto: KS-Art / Shutterstock

Međutim, ovo je jedan od najznačajnijih motora u istoriji, ne samo u Nemačkoj već u celom svetu, jer je pokretao Benz Patent Motorwagen, prvi automobil ikada.

Porsche Flat Six

Porsche je dizajnirao četvorocilindarski agregat sa vazdušnim hlađenjem za Volkswagen, ali i za svoje modele 356 i 912. Za 911, kompanija je dodala dva cilindra i tako stvorila linijski agregat sa 6 cilindara koji je širom sveta poznat kao jedan od najboljih.

AMG, nemački motori
Foto: Kevin Bruce Photos / Shutterstock

Iako je tokom godina bilo mnogo promena ovog agregata, uključujući i dodavanje turbo punjača, najznačajnija je uvođenje vodenog hlađenja 1997., 30 godina nakon što je predstavljen prvi Porsche 911.

Mercedes M156

Kako piše Autocar, motor sa oznakom M156 je istorijski značajan jer je bio prvi agregat koji je u potpunosti razvio AMG, odeljenje Mercedesa za performantna vozila. Iako je zapremina motora bila 6,2 litara, razni modeli koji su koristili ovu pogonsku jedinicu dobili su dodatak 63 u svom nazivu.

AMG, nemački motori
Foto: Promo/Mercedes

M156 se proizvodio od 2006. do 2011. i u zavisnosti od modela isporučivao je do 525 KS. Njegov derivat kodne oznake M159 koji je imao dosta više snage koristio se u sportskom modelu SLS AMG.

Volkswagen Type 1

Vazdušno hlađeni motor koji je pokretao Volkswagen Bubu jedan je od agregata koji je imao najduži životni vek jer se proizvodio od 1938. do 2003. Pored Bube, koristio se i za komercijalna vozila kao što je Transporter ali i za sportski model Karmann Ghia pa čak i za neke lake avione.

AMG, nemački motori
Foto: FlareZT / Shutterstock

Zapremina se kretala od 985 kubika do 1,6 litara, a veći derivat ovog motora koristio se u modelima Volkswagen 411 i 412 kao i za sportski Porsche 914.

Bugatti W16

Iako je Bugatti francuski brend, u vlasništvu je Volkswagen Grupe i u izradi njihovih modela uglavnom se koristi nemačka tehnologija. Tu spada i impresivni W16 motor sa četiri turbo punjača i zapreminom od 8 litara. Agregat zapravo čine dva motora od 8 cilindara koji su spojeni u jedan, a za hlađenje je zaduženo čak 10 hladnjaka.

AMG, nemački motori
Foto: Sergey Kohl / Shutterstock

Ova pogonska jedinica je debitovala u konceptnim modelima Audi Rosemeyer i Bentley Hunaudieres pre nego što je dobila svoju upotrebnu vrednost u serijskom modelu Bugatti Veyron 2005. godine. U većini verzija Veyrona ovaj agregat je razvijao 1.001 KS, dok Bugatti Chiron koji je zamenio Veyron 2016. iz osmolitarskog benzinca dobija čak 1.500 KS.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare