Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE je prvi sportski plug-in hibrid brenda Mercedes-AMG koji ulazi u serijsku proizvodnju i oslanja se na tehnologije iz Formule 1. Pod haubom su 4.0 V8 biturbo motor, kao i električni motor, a ukupna snaga je 620 kW (843 KS), dok je maksimalni obrtni moment veći od 1,400 Nm. Dakle, vozača i putnike u ovoj raketi po pritiskanju gasa doslovno očekuje lansiranje do 100 km/h koje traje svega 2,9 sekundi.
Raspored motora sa unutrašnjim sagorevanjem na prednjoj osovini i električnim pogonom na zadnjoj, nudi brojne prednosti, kažu iz AMG-a. Naime, optimizovana raspodela težine, najbolje moguće korišćenje obrtnog momenta i veoma brza isporuka snage obećava dinamiku vožnje na najvišem nivou. Ovome se dodaje i baterija visokih performansi koja je razvijena interno, i ima dvostruko veću gustinu snage od konvencionalnih pogonskih baterija i, kao i mnoge druge komponente, inspirisana je tehnologijom iz Formule 1″, kaže Jochen Hermann, Chief Technical Officer Mercedes-AMG GmbH.
Upadljiv dizajn sa niskim prednjim delom, mišićavim telom, niskom kabinom i forma fastback vozila naglašava sportske gene coupe-a sa četvoro vrata. Još jedna upečatljiva karakteristika je prednji branik, koji se zasniva na dizajnu AMG GT sa dvoja vrata. Izgleda kao da je izliven iz jednog kalupa. Usisnici vazduha su širi, a protok vazduha se usmerava ka točkovima pomoću tri vertikalna zakrilca.
Pozadi je u branik integrisan otvor za punjenje baterije i oznaka modela označena crvenom bojom. Sa hibridom, AMG takođe predstavlja trapezoidne duple izduvne cevi. Znak „E PERFORMANCE“ označava hibridni pogon.
Kao nova perjanica brenda, AMG GT 63 S E PERFORMANCE je posebno opremljen. Dobio je sve najnovije nadogradnje, poput AMG RIDE CONTROL+ ogibljenja, a u standardnoj opremi se nalaze i AMG keramičke kočionice (dimenzija 420 x 40 milimetara na prednjoj osovini i 380 x 32 milimetra na zadnjoj) i MBUX multimedijalni sistem sa posebnim ekranima.
U kabini je standardno ugrađen Widescreen Cockpit ekran koji sadrži MBUX multimedijalni sistem sa AMG hibrid-specifičnim ekranima i funkcijama. Na instrument tabli vozač može pratiti električni domet, potrošnju energije, izlaznu snagu i obrtni moment elektromotora i temperature baterije i elektromotora. Zanimljivo je da su ovi podaci dostupni i putnicama koji sede pozadi i koji na svojim ekranima mogu da ih prate.
Standardno dostupan AMG Performance volan takođe nudi opipljivu i vidljivu dodatnu vrednost, sa svojim prepoznatljivim dizajnom sa duplim kracima i neprimetno integrisanim tasterima. Kao nova funkcija, moguće je izabrati nivoe rekuperacije hibridnog pogona pomoću tastera na volanu, a prvi put tu je odabir režima vožnje na struju.
Novi model pokreće 4.0-litrski V8 biturbo motor kombinovan sa sinhronim elektromotorom, baterijom visokih performansi razvijenom u Afalterbahu, a snagu na sve točkove šalje 9-stepeni AMG Speedshift menjač. Inače je pogon potpuno promenljivi AMG Performance 4MATIC+. Kombinacija 4.0-litrskog V8 biturbo motora i elektromotora generiše snagu od 620 kW (843 kS) i maksimalni obrtni moment veći od 1,400 Nm.
Vozne performanse najsnažnijeg serijskog vozila iz Afalterbaha do sada su impresivne: ubrzanje od mirovanja do 100 km/h traje samo 2,9 sekundi, a 200 km/h se postiže za manje od 10 sekundi. Ubrzanje se završava na 316 km/h.
Elektromotor snage 150 kW (204 hp) je pozicioniran na zadnju osovinu, gde je integrisan sa dvostepenim menjačem sa električno kontrolisanim zadnjim diferencijalom sa ograničenim proklizavanjem u kompaktnoj pogonskoj jedinici (EDU). Stručnjaci ovaj raspored nazivaju P3 hibridom. Lagana baterija visokih performansi se takođe nalazi u zadnjem delu zadnje osovine.
Tu je čak sedam AMG DYNAMIC SELECT režima vožnje: „Electric“, „Comfort“, „Sport“, „Sport+“, „RACE“, „Slippery“ i „Individual“ precizno su konfigurisani za novu tehnologiju pogona i na taj način obezbeđuju da vožnja može biti visoko efikasna, ali i vrlo dinamična.
Bonus video: Pogledajte kako izgleda enterijer Mercedes-Benz SL roadstera
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare