Svi proizvođači automobila uvek tvrde da je nov automobil neprevaziđen, jer donosi nove tehnologije i sve najbolje što brend ima da ponudi, a sve to sa motivom veće zarade. Ipak, iz BMW-a sada stiže jedna vrlo čudna izjava, a to je da je ipak bolje zadržati stari auto nego kupiti novi.
Bavarska kompanija ima veliku gamu vozila, od sportskih automobila, preko porodičnih SUV modela, sve do luksuznih limuzina. Sa konstantnim hardverskim i softverskim unapređenjima, nemački proizvođač uvek ima svežu i kompetitivnu ponudu, što u principu znači da uvek postoji novi, dobar BMW koji možete da kupite, sve dok ste spremni da platite debelo.
Ipak, sada se ispostavilo da kompanija ne želi da po svaku cenu kupite nov automobil, jer to baš i nije dobro za životnu sredinu. To svakako zvuči iznenađujuće, ali ova ideja dolazi od Monike Dernai, jedne od glavnih osoba u BMW-u koja je na čelu odeljenja održivosti.
Ona se nedavno obratila publici u Londonu povodom konkretnih koraka koje automobilska industrija može da učini kako bi se smanjio negativan uticaj na životnu okolinu. Njena ideja je da umesto kupovine novih automobila, i dalje vozimo automobile koje trenutno koristimo, ali koji bi bili modernizovani uz pomoć naknadnih unapređenja.
„Zaista moramo da razmislimo o produženju života automobila. Ne na polju tržišta polovnih automobila gde prodajemo vozila jedni drugima, već da uzmemo automobil koji trenutno vozimo i produžimo njegov životni vek. Ideja bi mogla biti osvežavanje unutrašnjosti. Potrebni su nam novi setovi veština na tržištu rezervnih delova i da dizajniramo automobile tako da se na primer, sedište može ukloniti i ubaciti novo. U tom slučaju, onda je to polovni automobil koji izgleda kao nov“, izjavila je Monika Dernai.
Bonus video: Lansirali smo snimatelja u novom i prebrzom BMW-u i4