Foto: Škoda

Neko bi pomislio “ko će kome, ako ne svoj svome”, ali polako. Iako je Škoda pre Folksvagena prikazala svoj prvi električni SUV, to ne znači da to nije bio plan. I dok čekamo na VW ID.4, setimo se da su mnoge nove tehnologije u okviru grupacije prvo “testirane” na “škodama”, pa tek onda uvođene u modele sa VW znakom. Kako bilo, pred nama je model kojim Škoda započinje novu eru – električni SUV “enyaq iV” donosi brojna iznenađenja.

Ova “škoda” je velika i praktična! Ok, to je nešto na šta smo i navikli od češkog brenda. Ali – “ova škoda je futuristička, električna i ima pogon pozadi” – je izjava koju baš i ne povezujemo sa ovim proizvođačem.

Dakle, u par reči je jasno da se okreće novi list, a na prvoj stranici je SUV model “enyaq iV”. To je ujedno i prva “škoda” koja je bazirana na Folksvagenovoj MEB platformi za električna vozila.

Foto: Škoda

 

“Enyaq iV“ donosi novi dizajnerski pravac za Škodu, ali je zadržao prepoznatljivu masku, koja je, naravno, unapređena. Njeni delovi su dobili kristalni efekat i pozadinu od 130 LED dioda.

Foto: Škoda

 

Velika, ali aerodinamična

Porodični SUV dugačak je 4,6 metara i sličnih je dimenzija kao “kodiaq”, ali se od njega stilski razlikuje, odnosno u “škodi” kažu da je “enyaq” dinamičniji. Tome svakako u prilog idu i veliki točkovi koji mogu biti od 18 pa do čak 21 inča.

Foto: Škoda

Takođe, krosover na struju ima i sjajan koeficijent otpora vazduhu, svega 0,27 Cd što je u ovoj kategoriji za pohvalu.
Nudi međuosovinsko rastojanje od 2,8 metara, a kada vidimo kratke prepuste napred i pozadi, jasno je da je kabina izuzetno prostrana.

Unutra ima mesta za petoro odraslih putnika i njihov prtljag , jer litara zapremine ima na pretek. Prtljažnik od 585 litara ima i “lažni” pod, gde se mogu smestiti sitni predmeti kako se ne bi “šetkali” pozadi. Tu je i poznati program mreža za fiksiranje prtljaga i bolju organizaciju.

Kako u električnim modelima nema centralnog tunela, u kabini ima više mesta. U Škodi su to iskoristili za dve velike ostave u kabini – jedna ima 6,2 litre i nalazi se između prednjih sedišta, a druga je smeštena ispod centralne konzole i nudi 11,4 litre zapremine.

Futur  sa znakom “škode”

Foto: Škoda

Ispred vozača je digitalna instrument-tabla od 5,3 inča, koja se može dopuniti i “head-up” displejom iz dva dela. Naime, njegov donji deo prikazuje osnovne podatke, poput brzine kretanja ili saobraćajnih znakova, dok je gornji veći i koristi proširenu realnost, pa na vetrobran projektuje detaljnu navigaciju.

 

Foto: Škoda

Infotejment sistem kontroliše se putem velikog centralnog ekrana od 13 inča ili razgovorom sa virtuelnim asistentom Laurom, koja je prvi put predstavljena u novoj “škodi octavia”.

„Enyaq“ eliminiše stare pakete opreme i predstavlja “Design Selection” opcije, pa se novi SUV nudi u “studio”, “loft”, “lodge” i “RS” selekcijama.

Foto: Škoda

RS i 306 KS za “Enyaq iV”

Što se tiče verzija, u ponudi će biti pet po snazi različitih elektromotora, tri veličine baterije kao i pogon pozadi, ali i električni 4×4. Osnovni model oznake “iV 50” koristi elektromotor od 109 kW, zadnji pogon i bateriju od 55 kWh koja omogućava domet od 340 km.

Foto: Škoda

Saznajte još:

“Enyaq iV 60” je sa 132 kW snažniji, a ima bateriju od 62 kWh i domet od 390 km. Verzija sa oznakom “iV 80” nudi elektromotor snage 150 kW, bateriju od 82 kWh i najveći domet od 510 km. Ipak, najsnažnije verzije dolaze sa 4×4 pogonom, pa “iV 80X” koristi dva elektromotora (jedan za prednju, drugi za zadnju osovinu), ukupne snage 195 kW, dok “RS” raspolaže sa čak 225 kW, odnosno 306 KS. Obe 4×4 verzije imaju domet od 460 km.

I dalje praktična

Očekivano, sa modernom platformom stižu i najsavremeniji bezbednosni sistemi, pa je “enyaq iV” opremljen svim mogućim asistencijama vozaču.

Foto: Škoda

I pored toga, Škoda nije digla ruke od praktičnosti, pa električni SUV nudi brojna “simply clever” rešenja: tu je poznati kišobran u vratima, kao i grebalica za led sa meračem dubine šare na gumi, dok je u prtljažniku poseban prostor za kablove za punjenje, uz koje dolazi i namenski čistač.

Početna cena za prvi krosover na struju sa znakom Škode iznosi 35.000 evra.

 

 

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare