Češki proizvođač automobila mogao bi da napusti Kinu zbog oštre lokalne konkurencije, ali pre svega kako bi omogućili Volkswagenu bolju poziciju na ovom ogromnom tržištu.
Škoda u Kini ima mali tržišni udeo i planira da se proširi na neka druga tržišta u Aziji koja su obećavajuća, poput Vijetnama.
Ukoliko češki proizvođač napusti kinesko tržište, to bi omogućilo Volkswagen Grupi da se u ovoj zemlji fokusira na brend Volkswagen, koji se bori sa sve većom lokalnom konkurencijom.
„Razmotrićemo zajedno sa našim kineskim partnerom kako želimo da nastavimo tamo“, rekao je generalni direktor Škode Klaus Zellmer. Umesto potpunog povlačenja sa kineskog tržišta, Škoda bi mogla da razmotri prodaju vozila iz uvoza. Aktuelni modeli češke kompanije za Kinu se trenutno proizvode u toj zemlji.
Škoda je u Kini imala tržišni udeo od 0,6 procenata u 2021. Prema finansijskim izveštajima za ovu godinu, isporuke su tokom prva tri kvartala 2022. pale za 31 procenat, jer je prodato 36.300 vozila. Globalne isporuke Škode su u istom periodu pale za 22 posto, na 544.500 prodatih primeraka.
Napuštanje Kine bi Škodi omogućilo da se fokusira više na Indiju, za koju ima odgovornost unutar VW Grupe. Češka kompanija je takođe saopštila u oktobru da planira početak prodaje i proizvodnje automobila u Vijetnamu, gde prema njihovim rečima postoji „ozbiljan potencijal rasta tržišta“.
Škoda je takođe odgovorna za poslovanje VW Grupe u Rusiji, koje je trenutno obustavljeno. Nakon početka sukoba u Ukrajini u februaru, u potpunosti je zaustavljena proizvodnja i prodaja automobila VW Grupe u Rusiji, što je negativno uticalo na finansijske rezultate Škode.
Bonus video: Da li su to Dacia Duster i Suzuki Vitara dobili rivala? Vozimo MG ZS i idemo na zimovanje