Audi je predstavio dva nova člana porodice e-tron: Q4 e-tron i njegovu dinamičnije oblikovanu "coupe" verziju - Q4 e-tron Sportback. Sa novim i kompaktnijim električnim SUV-ovima, Audi širi svoju ponudu na donekle pristupačnije modele, a novi Q4 e-tron predstavlja najmanji električni Audi model do sada. Početna cena premijum krosovera na struju je 41.900 evra.
Audi Q4 e-tron je izgrađen na VW MEB platformi za električna vozila, na koju su već postavljeni njegovi e-SUV blizanci, poput VW ID.4 i Škode Enyaq iV, a za razliku od kojih kod novog Audija sve pršti od luksuza.
Sa dužinom od 4,58 m, širinom od 1,86 m i visinom od 1,63 m, kao i sa međuosovinskim rastojanjem od 2,76 metara, Q4 e-tron je najmanji Audijev električni model.
Izgledom stvarno deluje prilično različito od postojećih modela, a svež dizajnerski jezik upućuje na poseban stil. Ima veliku rešetku iz jednog dela koja je zatvorena, a standardno dolazi sa „tankim“ diodnim svetlima, dok se LED Matrix tehnologija doplaćuje.
Što se tiče snage, novi Audijev električni SUV biće dostupan u verzijama sa 170, 204 i 299 KS.
Poput ostalih električnih SUV-ova nemačkog proizvođača i Audi Q4 e-tron je dostupan sa dve vrste pogona: pozadi ili e-4×4. Napajaće se baterijama od 52 ili 77 kWh za maksimalni domet od 520 km, u varijanti sa pogonom na zadnje točkove i snažnijom baterijom.
Što se tiče vremena punjenja Audi Q4 e-tron puni se do maksimalne snage od 125 kW, zahvaljujući čemu se 10 minuta dobija oko 130 km autonomije.
Kada je reč o enetrijeru, električni SUV je mnogo detalja preuzeo iz konvencionalnih modela, dodajući namenske elemente i rešenja omogućena odsutnošću brojnih mehaničkih delova, poput ručice menjača i centralnog tunela. Dakle, dizajn je drugačiji od onog što je VW namenio svojom ID modelima, gde ništa ne liči na standardne verzije sa konvencionalnim pogonom.
Kokpitom dominiraju atraktivni zasečeni volan i dva ekrana: od 10,25 inča za instrumente, kao i 10,1-inčni (11,6 kao opcija) za infotejment sistem. Pritom, koristi sve funkcije poznate iz drugih Audi modela, kojima se može upravljati pomoću naprednih glasovnih komandi i koji su kompatibilni sa Android i Apple uređajima.
Niže se nalaze fizičke komande za klima-uređaj, dok je ispod poseban „plutajući“ deo na kome su taster za odabir brzina, modovi vožnje i slično. Sa druge strane, na upravljač su postavljene taktilne komande.
Veliku tehnološku inovaciju predstavlja AR Creator, sistem koji omogućuje projektovanje informacija na vetrobransko staklo sa mnogo više sadržaja od klasičnih „head-up“ displeja. Ovde je reč je o sistemu proširene realnosti koji putem kamera i senzora prikazuje, recimo, kartu navigacije sa dinamičkim indikacijama.
Mnogo pažnje posvećeno je prostoru, kako za manje predmete (zahvaljujući 24,8 litara zapremine u ostavama za sitnice u kabini), kao i prtljažniku koji raspolaže sa osnovnih 520, do maksimalnih 1.490 litara.
Očekivano, ne nedostaje ni raznih asistencija vozaču, koji može da računa na prednji radar, prednju kameru, četiri kamere sa strane, dva radara pozadi i osam ultrazvučnih senzora.
Tako recimo, zahvaljujući podacima sa navigacije i saobraćajnih znakova, tehnologija Audija Q4 e-tron može vozaču, u područjima sa određenim ograničenjima brzine ili tamo gde nema puno krivina, raskrsnica i slično, dati znak da slobodno skloni nogu sa „gasa“, a ako sledi savete, sistem dalje samostalno upravlja usporavanjem i intenzitetom regenerativnog kočenja.
Od novog i pristupačnijeg električnog premijum modela u Audiju puno očekuju, a za sada su poznate samo cene u Nemačkoj, gde osnovni model Q4 35 e-tron startuje od 41.900 evra, a Sportback verzija od 43.900 evra.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: