Foto:N1; Aleksandra petrivić/Nova.rs; EPA-EFE ALESSANDRO DI MARCO; Predrag Petrović

Konkurencija je uvek zdrava, jer motiviše kompanije da prave bolje proizvode po relativno pristupačnim cenama koje privlače kupce. Ipak, Carlos Tavares, izvršni direktor Stellantisa, nije toliko oduševljen idejom sve većeg broja kineskih električnih automobila u Evropi.

Tavares je zabrinut da će automobilska industrija na Starom kontinentu morati da se spremi za „strašnu borbu“ sa brendovima iz najmnogoljudnije zemlje na svetu. Troškovi proizvodnje su znatno niži u Kini, pa su vozila koja se izvoze iz ove zemlje dosta jeftinija od onih koji se proizvode u Evropi.

Glavni čovek kompanije Forvia, koja je dobavljač automobilskih delova, tvrdi da kineski proizvođači automobila uglavnom mogu da naprave električni automobil sa troškovima koji su 10.000 evra niži od tipičnog evropskog proizvođača. Kako tvrdi Patrick Koller, ova razlika je znatno opasnija za Evropu nego za SAD gde su kineski automobili suočeni sa visokim troškovima carine.

Fiat 500, Stellantis
Foto: Shutterstock/MikeDotta

„Evropski propisi omogućavaju da električni automobili proizvedeni u Evropi budu oko 40 posto skuplji od uporedivih vozila proizvedenih u Kini. Ako EU ne promeni trenutnu situaciju, automobilska industrija u Evropi će doživeti istu sudbinu kao evropska industrija solarnih panela. Mislim da smo već gledali ovaj film, a scenario je vrlo tmuran. Ipak, ne mora da se ide tim putem“, izjavio je glavni čovek Stellantisa Carlos Tavares.

Tavares ima rešenje da se suprotstavi kompanijama kao što su SAIC, BYD i Geely. „Reindustralizacija“ Evrope vraćanjem izgubljenih proizvodnih kapaciteta bi smanjila troškove i učinila automobile konkurentnijim sa cenama u odnosu na kineske. On takođe veruje da bi drugačija trgovinska politika za zaštitu evropske proizvodnje automobila bila održivo rešenje.

Ako se ništa ne dogodi, Tavares predviđa da će to „neizbežno dovesti do nepopularnih odluka“ u Evropi smanjenjem proizvodnje automobila i premeštanjem iste u regione gde su troškovi niži.

Bonus video: Znate li koji je ovo Peugeot i kako da „picnete“ auto za zimu?

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare