Renault 4 je ponovo rođen. Francuska kompanija danas je premijerno prikazala koncept 4EVER Trophy koji najavljuje serijski automobil planiran za 2025. godinu.
Renault udara na nostalgiju, a cilj im je da nova „četvorka“ uz pomoć retro dizajna postane najprodavaniji električni automobil ove kompanije kada stigne na tržište 2025.
Zajedno sa već najavljenim Renaultom 5, novi Renault 4 će koristiti CMF-BEV platformu, a ova dva modela inspirisana legendama iz prošlosti proizvodiće se u novoj fabrici na severu Francuske. Renault 4 je danas debitovao na Salonu automobila u Parizu, sa neobičnim izgledom spoljašnjosti koji je inspirisan modifikovanim „četvorkama“ koje učestvuju u 4L Trophy reliju preko marokanske pustinje.
Originalni Renault 4, bio je izuzetno važan model za francusku kompaniju, jer je za tri decenije prodato više od osam miliona primeraka. Vraćanjem ovog imena, ali i nekih glavnih elemenata dizajna, Renault očekuje sličan tržišni uspeh i za ovaj električni povratak legende.
I dok će serijska verzija biti bez određenih terenskih karakteristika ovog koncepta ali i nešto bliže zemlji, dizajneri francuske kompanije tvrde da će fokus na praktičnosti i upotrebljivosti ostati isti. Sa dužinom od 4.160 mm i međuosovinskim rastojanjem od 2.570 mm, ovaj koncept je nešto manji od Captura ali veći od modela Clio. Tako bi u gami francuske kompanije, Renault 5 trebao da bude mali, gradski automobil poput Clia, dok bi Renault 4 bio urbani krosover, što znači da bi potpunom elektrifikacijom zauzeo poziciju Captura.
Bez motora sa unutrašnjim sagorevanjem koji zauzima prostor napred, očekuje se dosta više prostora i funkcionalnosti nego kod konvencionalnih automobila Renaulta. Unutrašnjost ovog koncepta još uvek nije prikazana, ali se očekuje da će Renault prve fotografije objaviti sledeće godine.
Baterija od nikla, kobalta i mangana smeštena u podu vozila snage 42 kWh, trebala bi da obezbedi domet od oko 400 kilometara. Očekuje se da će serijski Renault 4 pokretati elektromotor sa 136 KS na prednjoj osovini, koji bi trebalo da omogući ubrzanje od 0 do 100 km/h za manje od 9 sekundi.
Za sada nije otpisana mogućnost snažnijih verzija sa pogonom na svim točkovima, ali s obzirom da sestrinski brend Alpine već planira performantnu verziju Renaulta 5 za 2024. godinu, tehnički identičan Renault 4 svakako postoji kao opcija.
Bonus video: Koliki mu je domet, a cena? Vozili smo prvi Renault Megane na struju