Foto: Promo/netcarshow.com

Jedan od glavnih faktora prilikom kupovine automobila jeste dizajn istog, a pojedini moderni četvorotočkaši zaista izgledaju fenomenalno. Ipak, postoje i neki automobili koji su predstavljeni pre par godina, a već sada izgledaju zastarelo.

Na ovoj listi ima nekih jeftinijih, ali i nekih premijum automobila, a ono što im je zajedničko jeste dizajn koji pripada nekom prošlom vremenu.

Audi A3

Za razliku od većih modela, kao što su A4 i A8, model A3 je relativno nedavno temeljno osvežen. Poslednja generacija debitovala je 2020. godine, ali i danas postoje oni koji će teško moći da naprave razliku u odnosu na prošlu generaciju.

Foto: Promo/netcarshow.com

Poput Volkswagen Golfa, i Audi A3 je izgubio na atraktivnosti i pitanje je do kada će izdržati, što je velika šteta, pošto se radi o odličnom, kompaktnom automobilu.

Fiat 500

Čak i najnoviji, električni Fiat 500 ima dizajn inspirisan legendarnim prethodnikom iz 20. veka, a u ovom slučaju to je pozitivan primer. Fiat je slavno ime 500 na scenu vratio 2007. godine, a onda je 2020. debitovao Nuova 500 sa električnim pogonom.

Foto: Promo/netcarshow.com

Nekima ovaj model izgleda još bolje od originala, dok je drugima teško da pronađu razliku. Ipak, to je ovde nebitno jer Fiat 500 i pored svog zastarelog dizajna izgleda odlično, kao jedan od retkih modnih dodataka koji se nose iz sezone u sezonu.

Ford Fiesta/Focus

I dok Ford ima neke vrlo atraktivne modele na američkom i kineskom tržištu, izgleda da je evropski tim dizajnera upao u kreativnu blokadu. Fiesta je predstavljena 2017. godine, Focus dve godine kasnije, a zajednički im je dizajn koji je dosadan. Fiesta je trebala da bude gornji deo ponude gradskih automobila, ali je bezličan izgled sprečio veći uspeh ovog modela.

Foto: Promo/netcarshow.com

Čak ni redizajn iz 2022. godine nije mnogo toga promenio što se Fieste tiče, a Focus, iako kvalitetan automobil, uskoro ide u penziju. Ipak, tržišni uspeh modela Kuga pokazuje da Fordovi dizajneri ipak umeju da naprave privlačan automobil.

Opel Corsa

Prvi plod braka PSA Grupacije i Opela bila je Corsa koja je debitovala 2019. godine. Prednja svetla slična kao kod tadašnje Astre, zadnja svetla u obliku badema i silueta sapuna doveli su do toga da su mnogi komentarisali da Corsa izgleda previše obično.

Foto: Promo/netcarshow.com

Ipak, prvenstveno zbog dobre cene, Corsa je zabeležila izuzetan uspeh na tržištu, iako je ovaj model dizajnerski zapeo u prošloj deceniji.

Renault Clio

Peta generacija modela Renault Clio je siluetom skoro identična četvrtoj, a manje promene u vidu drugačijih svetala nisu uspele da modernizuju izgled ovog gradskog automobila.

Foto: Promo/netcarshow.com

Doduše, Clio ne izgleda loše, ali ako se vratite u kraj prošlog veka, možete videti koliko su se dizajnerski razlikovali tadašnji Clio, Peugeot 206 i recimo Fiat Punto. Renault Clio je odličan automobil, ali dizajnerski nema veliku vrednost.

Suzuki Swift

Postoji više razloga zašto bi neko kupio Suzuki Swift, ali dizajn nije jedan od njih. Od 2004. godine smo doživeli tri generacije, ali kao da se radi o redizajnu originalnog modela, a ne potpuno novim automobilima.

Foto: Promo/netcarshow.com

Suzuki Swift već dugo godina koristi isti kalup, karoserijski oblik i dizajnerske detalje, ali i to je u redu, jer se ovaj model nikada nije kupovao zbog izgleda, već pre svega zbog pristupačne cene.

Tesla Model 3

Automobili američkog proizvođača su zaista kvalitetni i moderni, ali će retko ko reći da se radi o privlačnim vozilima. Tesla Model 3 ima najdosadniji dizajn, mada ni ostali modeli ove kompanije nisu estetski ništa posebno.

Foto: Promo/netcarshow.com

Što se tiče dizajna Modela 3, nema nekih ekstravagantnih poteza, ali nema ni nekih interesantnih detalja. Teslini automobili su možda nekad izgledali moderno, ali to više nije slučaj.

Volkswagen Passat

Passat i Golf su decenijama bili stubovi Volkswagena, i kao takvi, jednostavno nije bilo potrebe za radikalnim promenama dizajna. VW Passat je poslednji put osvežen 2019. godine, ali i tada se radilo o minimalnim promenama.

Foto: Promo/netcarshow.com

Poslovna limuzina koja godinama izgleda isto, uskoro ide u penziju. Passat nikada nije pokušavao da igra na emocije, ali i pored toga je ostao najprodavaniji model u segmentu limuzina.

Bonus video: Pogledajte kako da vozite tokom jeseni i kakva je prva ikad Mazda CX-60