Prvi čovek Stellantisa Carlos Tavares tvrdi da trenutno nema dovoljno litijuma da se zadovolje planovi potražnje za električnim vozilima, a pored nedostatka litijuma, potencijalni problem je i rudarenje istog koje može da stvori druga geopolitička pitanja.
Na konferenciji koju je organizovao Stellantis, izvršni direktor velike automobilske grupacije istakao je da možda neće biti dovoljno litijuma da se svako vozilo sa unutrašnjim sagorevanjem zameni električnim automobilom. Proizvođači automobila punom parom guraju svoje planove za vozila na struju, ali u pitanju je nabavka sirovina za izradu miliona baterija potrebnih za proizvodnju električnih automobila.
Tavares je na Forumu o slobodi mobilnosti izrazio svoju zabrinutost oko sirovina, a posebno litijuma.
„Znamo da nam treba litijum i da ga ne proizvodiimo onoliko koliko nam je potrebno. Trenutno imamo 1,3 milijarde automobila koje pokreću motori sa unutrašnjim sagorevanjem na planeti. Njih moramo da zamenimo čistom mobilnošću, a za to će trebati puno litijuma. Ne samo da litijuma možda neće biti dovoljno, već rudarenje litijuma može da stvori druga geopolitička pitanja“, izjavio je Tavares.
Kako prenosi Revija HAK, prvi čovek Stellantisa očekuje da će ova kompanija ispuniti svoje ciljeve, ali je ipak izrazio frustraciju onim što je opisao kao nefleksibilne propise širem sveta koji su isključivo fokusirani na električna vozila.
Stellantis će od 2024. godine u Kragujevcu proizvoditi električni model Fiat Panda, a kako bi ovaj model mogao da izgleda, pogledajte ovde.
Bonus video: Fiat – Kraj ili početak problema?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare