Još od početka ovog veka, Toyota Prius je simbol hibridnog pogona i ekološke alternative konvencionalnim automobilima. Nedavno je predstavljena i peta generacija, a mi se ovom prilikom bavimo vrlinama i manama četvrte generacije u vidu polovnjaka.
Hibridi postaju sve popularniji kao novi automobili i već su u mnogim zemljama Evrope prestigli dizelaše po prodaji, a ako ste razmišljali o kupovini polovnog hibrida sigurno vas zanima šta možete da očekujete.
Ne možete da pogrešite ako uzmete u obzir Toyotu Prius IV. Hibridni kompaktni Japanac kroz protekle decenije gotovo da je dostigao status ikone kao „zeleni izbor“ zbog svoje niske potrošnje goriva i male emisije izduvnih gasova.
Četvrtu generaciju koja je donedavno bila aktuelna pokreće 1,8-litarski benzinski motor od 122 KS uparen sa elektromotorom i sa njim se u teoriji možete voziti do 90 km/h većinom na struju na kratkim udaljenostima. Nakon toga, Prius kombinuje izvore pogonske energije između benzinskog motora, elektromotora ili oboje za što veću efikasnost.
Većina Priusa ima pogon na prednje točkove, ali ste od 2019. mogli da odaberete verziju sa pogonom na sva četiri točka. Time je dodat drugi elektromotor, smešten na zadnjoj osovini kako bi obezbedio snagu zadnjim točkovima kada je to potrebno, u zavisnosti od uslova na putu.
Tu je i opcija, po prvi put upravo kod četvrte generacije, plug-in hibridne Toyote Prius koja je u optimalnim uslovima korišćenja još štedljivija od standardnog Priusa, navodi nemački Auto bild na testu polovnih automobila. Takav model ima mogućnost vožnje samo na električnu energiju do 55 kilometara.
Prius serijski ne štedi na opremi, a kupci mogu da biraju između četiri paketa opreme. Već osnovni modeli standardno imaju aluminijumske felne od 15 inča, LED prednja svetla, adaptivni tempomat, upozorenje o napuštanju trake, prepoznavanje saobraćajnih znakova i grejane i sklopive retrovizore, dok je unutra Toyotin Touch 2 infotejment sistem sa kamerom za vožnju unazad.
Sa višim nivoima opreme dobijate grejana prednja sedišta, bežično punjenje telefona, nadzor „mrtvog ugla“, 17-inčne aluminijumske felne, senzore za parkiranje i sistem pomoći pri parkiranju. Najviši nivo opreme donosi i automatske brisače, JBL audio sistem, satelitsku navigaciju, Wi-Fi konekciju…
Na putu Prius IV pokazuje veliko unapređenje u poređenju sa prethodnim generacijama. Možda nije toliko uzbudljiv, ali barem je u rangu sa većinom svojih konvencionalnih suparnika. Veći deo vremena, poput gradske vožnje ili vožnje autoputem, Prius je više nego pristojno uglađen.
Upravljač je precizan i dobro doziran, a iako Prius pokazuje malo naginjanja karoserije u bržim krivinama, uglavnom ima dobro držanje. Da ne bude zabune, ovde nije reč o sportskom automobilu, pa nemojte očekivati čuda, a imajte na umu da je plug-in verzija čak i sporija od standardnog Priusa. Vožnja je takođe relativno opuštena, a neravnine i rupe na putu se ne osećaju mnogo u kabini.
Unutrašnjost odlikuje nekonvencionalan raspored kontrolne table, sa glavnim instrumentima koji se nalaze u sredini i visoko na centralnoj konzoli. Postoje dva ekrana u boji od 4,2 inča koji pružaju informacije, a svi osim osnovnog Priusa imaju i head-up displej. Tu je i standardni infotejment ekran od 7 inča osetljiv na dodir, iako njegova grafika nije tako „oštra“ kao kod nekih suparnika.
Položaj vozača je veoma dobar, ali bi mogao biti i bolji kada je u pitanju podešavanje upravljača „po dubini“, dok je pogled unazad pomalo otežan zbog masivnijih zadnjih stubova. Ukupan kvalitet izrade je veoma solidan bez obzira što je korišćena dosta tvrđa plastika za izradu kabine i bočnih panela vrata.
Prius IV nudi dosta prostora, kako napred, tako i pozadi, prtljažnik je dug i sa ravnim podom, a zadnja sedišta se spuštaju u razmeri 60/40 za više prostora. Model sa pogonom na sva četiri točka ima nešto manji prtljažnik zbog postavljanja zadnjeg električnog motora ispod njega.
Kako piše Auto Klub, redizajn iz 2019. godine doneo je promene u stilu i unutrašnjosti Priusa, a ažuriran je i infotejment sistem pa je kupovina primerka nakon redizajna svakako bolja opcija.
Ono najvažnije ako kupujete hibrida: baterija se pokazala izuzetno kvalitetnom, traje 10 ili više godina i može bez problema da izdrži 300.000 kilometara. Ipak, prilikom kupovine treba obratiti pažnju na znakove slabosti baterije, a jedan od njih je ako benzinski motor radi više od uobičajenog što ukazuje i na povećanu potrošnju.
#related-news_1
Uglavnom, ako kupujete polovni hibrid, Toyota Prius je vrlo dobra opcija, posebno poslednji model četvrte generacije koji, u zavisnosti od stanja, kilometraže i godine, košta od 16 do 25 hiljada evra, dok je plug-in hibridna verzija znatno skuplja, oko 30 do 35 hiljada evra.
Bonus video: Vozili smo Toyotu Corollu Cross – Vrhunski hibridni automobil za celu porodicu, ali da li vredi ovog novca?