Automobilski mediji u Srbiji, među kojima i naš portal, u aprilu ove godine imali su pravu ekskluzivnu priliku da među prvima u Evropi vide novu generaciju Nissana Qashqai. Tada je u Dorćol Platzu bio izložen predserijski primerak, a sada je i japanska kompanija saopštila da je danas zvanično počela serijska proizvodnja ovog modela u Velikoj Britaniji. Treća generacija jednog od najtraženijih krosovera na svetu u Srbiju bi trebalo uskoro da stigne.
Nakon ulaganja teškog 400 miliona funti u Nissanovu fabriku u Velikoj Britaniji, startovala je proizvodna linija „Line One“ u Sanderlendu. Ovo je značajna stvar i za britansku ekomoniju, jer otkako je japanski krosover predstavljen pre čak 14 godina, svaki peti automobil proizveden u Velikoj Britaniji upravo je Qashqai.
Podsetimo da je sada reč o trećoj generaciji koja se značajno razlikuje od svog prethodnika – bazirana na potpuno novoj CMF-C platformi Renault-Nissan alijanse donosi drugačiji dizajn, više centimetara u gotovo svim pravcima, nove tehnologije i moderniji enterijer, a i praktičnija je nego pre. Ali, možda i najvažnije od svega je to što će se nuditi isključivo kao hibrid.
Što se tiče pogona, novi Qashqai će se nuditi u dve verzije. Jednu pokreće 1,3 turbobenzinac sa blagim hibridnim sistemom, sa 138 i 156 KS, uparen sa ručnim ili unapređenim CVT menjačem u 4×4 varijanti.
Druga verzija koristi novi e-Power pogon koji je sličan klasičnom hibridu, a podrazumeva 1,5-litarski benzinski motor od 116 kW kao i elektromotor, pa je ukupna snaga 188 KS i 330 Nm.
Razlika ovog pogona od običnih hibrida je u tome što se benzinski motor ovde ne koristi za pokretanje osovina, odnosno točkova, već isključivo za napajanje elektromotora.
Kako nam je rečeno na prepremijeri u aprilu, novi Nissan Qashaqi će u Srbiji koštati oko 23.000 evra.
Vredi istaći da je od početka prodaje 2007. više od 3,5 miliona kupaca odabralo je Qashqai proizveden u Sanderlendu. Potreba za radnom snagom dovela je do otvaranja preko 30.000 radnih mesta u britanskim pogonima, preneo je Index.hr
Kako bi podržao proizvodnju treće generacije Qashqaija, Nissan je u fabriku u Sanderlendu uložio 400 miliona funti. Ključna ulaganja uključuju 52 miliona funti, dodatnu izuzetno veliku liniju za presovanje i sistem za reciklažu otpadnog metala, kako bi Qashqai postao prvi model fabrike proizveden pretežno od aluminijuma.
Od ostalih novih ulaganja treba istaći i 117 novih robota za limarske radove, prilagođenih za rad s aluminijumom i čelikom ultravisoke čvrstoće. Tu su i četiri robota zadužena za ugradnju tankog sloja izolacionog materijala najnovije tehnologije koji pomaže u smanjenju prodora buke u putnički prostor.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: