Foto: Peugeot/Promo

Kada se 2016. pojavila druga generacija modela “3008”, gotovo odmah se okitila titulom Automobila godine. To je, između ostalog utabalo put ka uspehu, jer je sa oko 650.000 prodatih primerka do danas, ovaj model jedan od najpopularnijih krosovera u Evropi. Još tada je uneo inovacije, pogotovo po pitanju enterijera kome ni danas mnogi nisu blizu. Sada je pred nama još moderniji, čistiji, pametniji i nikad snažniji “peugeot 3008”.

Po predstavljanju aktuelne “2008-ice”, otprilike smo znali šta će, u pozitivnom smislu, “snaći” i veći “3008”. Dizajnerski, svi novi Pežoovi modeli zasenili su automobilsku javnost, a pogotovo “508”, “208”, kao i pomenuti mali krosover.

Tako je i C-SUV “3008”, koji je se po dimenzijama nalazi između “2008” i velikog porodičnog “5008”, uneo svežinu u svoj segment drugačijim i svežim izgledom.

Foto: Peugeot/Promo

Prednji deo je pretrpeo izmene uzevši ono najbolje od manjeg modela, odnosno uzdužna LED dnevna svetla, inspirisana očnjacima lava, upadljivu masku hladnjaka bez rama, i novi oblik usisnika sa strane.

Pročitajte još:

Takođe, i prednja svetla su redizajnirana, dok verzije “GT” i “GT premium” imaju full LED farove sa svetlosnim potpisom, kao i još izraženiji prednji deo.  Zanimljivo je da umesto svetala za maglu, novi “3008” dolazi sa funkcijom “fog mode”, odnosno režim za maglu. On je integrisan u full LED svetla i kada se uključi zadnje svetlo za maglu, automatski se aktiviraju i prednja oborena svetla smanjenog intenziteta.

Foto: Peugeot/Promo

Pozadi je unapređena svetlosna grupa sa poznatim potpisom u vidu traga tri kandže i zasebnim svetlom za pokazivače pravca.  Novost su brojne boje, poput “Celebes Blue” i “Vertigo Blue”, kao i “black pack” za “GT” i “GT premium” verzije.

Sve oči uprte unutra

Kako smo već naveli da je prethodni “3008” postavio standarde u segmentu kada je reč o enterijeru, tako je sada najviše pažnje usmereno upravo unutra.

Foto: Peugeot/Promo

U digitalizovanoj kabini je nova generacija Pežoove “i-Cockpit” tehnologije, koja koristi 12,3-inčnu digitalnu instrument-tablu, izdignutu poput “head-up” displeja iznad volana, koji je vrlo kompaktnih dimenzija, a tu je i 10-inčni ekran multimedije u okviru centralne konzole.

Foto: Peugeot/Promo

Ispod novog infotejmenta nalazi se sedam poznatih “klavirskih dirki”, koje omogućavaju brzi pristup audio sistemu, klimi, 3D navigaciji, podešavanjima za vozilo i slično.

Stiže hibrid od čak 300 KS

Benzinci u ponudi biće 1,2-litarski “pure tech” agregati sa 130 i 180 KS, a od dizelaša ostaje samo 1,5-litarski “blueHDI” sa 130 KS. Ponuda je proširena sa dva snažna plug-in hibrida.

Na PSA platformi EMP2, nastale su dve plug-in verzije – “hybrid4 300” koji koristi benzinski agregat od 200 KS i dva elektromotora, pa ukupna snaga sistema iznosi čak 300 KS.

Foto: Peugeot/Promo

 

Ovaj “3008” može da pređe oko 60 km samo na struju i jedina je varijanta dostupna sa 4×4 pogonom. Prava je retkost da Peugeot ponudi pogon na svim točkovima, ali to je nešto što elektromotori mogu da preuzmu na sebe, jer ovo nije klasičan 4×4, već električni.

Druga verzija je “hybrid 225”, koja koristi motor od 188 KS, kome pomaže jedan elektromotor, pa ukupno raspolaže sa 225 KS. Ova varijanta može da pređe oko 50 km na struju. Oba plug-in hibrida koriste bateriju od 13,2 kWh.

Opet zadaje domaće zadatke

Novi “peugeot 3008” je pored standardnih bezbednosnih sistema opremljen i asistencijom u noćnoj vožnji, što je jedinstveno u segmentu kome pripada.

Pomoću ove asistencije vozač će lakše uočavati pešake i životinje noću na putu, a koji će biti označeni na velikoj instrument-tabli i to do udaljenosti od čak 200 metara.

Foto: Peugeot/Promo

Osim toga, novi SUV nudi i adaptivni tempomat sa opcijom “stop and go”, kao i unapređeni sistem kočenja u slučaju nužde koji detektuje pešake i bicikliste tokom noći i pri brzini od 5 do 140 km/h.

Unapređena digitalizacija kabine proširila je korišćenje Apple i Android uređaja, a tu su i dodatni USB ulazi i za putnike pozadi. Novi “3008” može biti opremljen i Focal audio-sistemom od 515 vati.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar