Foto:promo BMW

Prošlo je 20 godina od kada je debitovala prva generacija BMW-ovog multimedijalnog sistema iDrive. Od rotacionog kontrolera, preko ekrana osetljivog na dodir, "head-up" displeja i komandovanja glasom ili gestom ruke, sada su Nemci najavili sledeće poglavlje u digitalizaciji. Potpuno novi BMW iDrive sistem, koji će biti prikazan tokom tehnološkog sajma CES, raspolagaće sa mnogo više informacija od vozača i mnoge stvari znaće unapred.

BMW Serije 7 iz 2001. godine bio je prvi model u kom je iDrive sistem proslavio svoju premijeru. A sada, električni krosover BMW iX, koji će se na tržištu pojaviti tokom ove godine, biće prvi model sa novom generacijom ekrana i operativnog sistema.

Podsetimo da je još davne 2004. BMW postao prvi proizvođač automobila koji je predstavio Head-Up displej koji projektuje bitne informacije o vožnji na vetrobransko staklo u vozačevom vidokrugu. Zatim je 2015. takođe u Seriji 7 svetsku premijeru imao BMW-ov sistem koji omogućava da komandujemo gestom ruke, a glasovna kontrola takođe je prošla kontinuirani proces evolucije.

BMW Head-Up Displej iz 2011. godine, Foto:promo BMW

Saznajte još:

Da li je novi BMW ekran ogroman u stvari teško je reći jer, osim što još uvek nisu otkrivene dimenzije, nedavno je i Mercedes prikazao svoj zaista gigantski digitalni sistem sa jednim ekranom od čak 141 cm, koji će dominirati u električnoj limuzini EQS.

Tako da je bilo očekivano da i BMW prikaže na čemu su oni radili tokom prethodnog perioda, doduše u kompaktnijem izdanju.

Sledeća generacija BMW iDrive sistema unapređuje odnos između automobila i vozača na potpuno novi nivo.

Sistem će lagano prevazići jaz između analogne i digitalne tehnologije, što istovremeno najavljuje još jednu promenu – broj dostupnih funkcija u automobilu i njihova složenost značajno su obimniji.

Saznajte još:

Digitalna inteligencija uvedena je u automobile koji sada koriste veći broj informacija u realnom vremenu, a optimizovani su i senzori koji omogućuju bolju percepciju i analizu okoline.

Kao rezultat toga, u mnogim situacijama vozilo ima pristup većoj količini informacija od vozača, a elementi vožnje i parkiranja mogu da se automatizuju još više.

Primera radi, sistem može da prima i prikazuje ​​upozorenja o opasnosti od drugih BMW-ovih vozila i da predviđa dostupnost slobodnih parking-mesta na odredištu.

Foto:promo BMW

Razvoj će se nastaviti u ovom smeru, predstavljajući ekran i operativni sistem automobila sa novim izazovima sada i u budućnosti.

Sledeća generacija BMW iDrive postavljena je kako bi iskoristila potencijal inteligentno povezanog vozila opsežnije nego ikad i tako obezbedila da iskustvo vožnje bude još bezbednije, komfornije i bogatije.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare