Tokom maja, prodato je 18,5 procenata više novih automobila na evropskom tržištu u poređenju sa istim mesecom prošle godine. Za ovaj rast broja novih registracija delimično su zaslužni i električni automobili koji su sve popularniji među kupcima, a najveći rast tržišnog udela zabeležila je američka kompanija Tesla.
U maju je na tržištima EU, EFTA i Velike Britanije registrovano 1,12 miliona novih vozila, što je značajan rast od 948.815 u istom mesecu prošle godine, a ovo je deseti uzastopni mesec sa rastom prodaje.
Prodaja potpuno električnih automobila je skočila za čak 66 procenata, a tokom prošlog meseca je kupcima isporučeno 170.389 vozila na struju. Među najvećim tržištima, Italija i Nemačka su predvodile ovaj rast, sa povećanjem prodaje od 23 odsto i 19 odsto.
Najveći evropski proizvođač, Volkswagen Grupa, zabeležio je rast prodaje za petinu, dok je drugi najveći proizvođač Stellantis uvećao svoju prodaju za 0,5 procenata. Tesla je kupcima u Evropi isporučila 29 hiljada vozila, što je tržišni udeo od 2,6 posto. Poređenja radi, u maju 2022. godine, tržišni udeo Tesle na evropskom tržištu je bio svega 0,2 posto.
Razlog ovog ozbiljnog rasta prodaje krije se u gigafabrici u Berlinu koja evropsko tržište snabdeva Modelom Y, a Tesla je i znatno snizila cene svojih automobila, pa su kupci pozitivno odreagovali.
Tržištem i dalje dominiraju benzinci, a svaki četvrti prodati automobil u Evropi ima hibridni pogon. Sve je manja potražnja za dizelima, a očekuje se da će već tokom juna električni automobili prestići dizelaše po prodaji.
Proizvođači automobila su praktično rešili svoje probleme sa lancima snabdevanja i nedostatkom mikročipova, ali ih sada muči kupovna moć građana koja je ugrožena zbog visoke inflacije širom Starog kontinenta.
Bonus video: Vozili smo prvi električni Jeep – Ovo je Avenger zbog kog su se Amerikanci frapirali, a Evropljani zaljubili