Foto: Shutterstock

Zaštitne ograde i barijere postavljene duž saobraćajnica namenjene su sprečavanju izletanja vozila sa puta, ali nisu izrađene za standarde današnjih automobila koji su dosta teži.

Danas više ne postoje garancije da zaštitne barijere mogu da ispune svoju namenu, a nemačke osiguravajuće kuće jasno upozoravaju da čelične ograde, kao ni betonske prepreke postavljene u Nemačkoj, nisu izrađene za standarde modernih automobila.

Foto:imagebroker/Oskar Eyb / imageBROKER / Profimedia

Kada je ta putna infrastruktura postavljena, vozila su bila dosta lakša nego sada. Naime, standardi za izradu zaštitnih ograda stari oko 30 godina. Testovi su se tada sprovodili sa vozilima tri kategorije težine: 900, 1.300 i 1.500 kilograma, a sada su automobili mnogo teži. Prosečan novi automobil ima težinu od oko 1.600 kilograma, dok je veliki broj vozila teži i od dve tone (električni automobili i SUV modeli).

Foto:Shutterstock/Joa Souza

„Veštaci su zaključili da u svakom desetom slučaju barijere pucaju, dok je i u najređe svakom desetom slučaju došlo do prevrtanja vozila kao posledica udara u ogradu“, izjavio je Siegfried Brokman, šef u istražnom odeljenju Nemačkog udruženja osiguravajućih kuća.

Dešavalo se i da prepreke odbace vozila na takav način da su putnici bili ozbiljno povređeni prilikom prevrtanja. Pored toga, zabeleženo je i nekoliko slučajeva neadekvatnog funkcionisanja vazdušnih jastuka, zahvaljujući neodgovarajućim zaštitnim elementima barijera.

Kako piše Auto Klub, Siegfried Brokman tvrdi da bi oko 10 odsto nesreća prošlo sa blažim posledicama da su zaštitni elementi ograda modernije konstrukcije. On zahteva da se izmene standardi, promene ograde i barijere, a Nemačko udruženje osiguravajućih kuća veruje da se to neće desiti tako brzo.

Bonus video: Nova Kia Sportage ima jedan detalj zbog kog smo se podelili

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar