Foto: LumacoInovationsAG

Prednje kočiono svetlo značiće pešacima, biciklistima, ali i svim vozačima.

Jedno od glavnih pravila bezbednosti na putevima je videti i biti viđen. Ovaj moto sledi i firma Lumaco Innovations AG, u kojoj je osmišljen sistem prednjih kočionih svetala. Osnivač kompanije je Lubomír Marjak iz Slovačke, koji ima i evropski patent za ovu tehnologiju, a koji očekuje da će prednje stop svetlo smanjiti broj saobraćajnih udesa i ublažiti njihove posledice.

Sistem radi pomoću zelene LED trake koja se nalazi na prednjem delu automobila, a svetli zajedno sa zadnjim stop svetlima čim se pritisne papučica kočnice.

Foto: LumacoInovationsAG

Zelena boja je izabrana jer je nedvosmislena i brzo prepoznatljiva, a ne koristi se još u automobilskoj industriji, piše Slovakia Postsen.

Prednje kočiono svetlo biće namenjeno pešacima na prelazima, kao i biciklistima, ali i svim drugim vozačima koji će biti sigurni da ih je vozač automobila koji im se približava video i da je počeo da koči.

Foto: LumacoInovationsAG

Pogledajte u galeriji neke od primera u saobraćaju gde će prednje stop svetlo značiti:

Osim toga, prednje svetlo kočnice moglo bi da postane koristan asistent u budućnosti u kojoj će s vremenom verovatno biti uključena i autonomna vozila.

Međutim, da bi prednje svetlo kočnice moglo da se primeni u praksi, predstavnici Evropske komisije i Evropskog parlamenta zahtevaju rezultate testova u upotrebi. Kako piše revija HAK, glavno testiranje obavlja se u Slovačkoj gde će zelenim prednjim stop svetlima biti opremljeni autobusi, vozila gradske uprave (automobili, komercijalna vozila i kamioni). Sveukupno će biti nekoliko stotina vozila koja će obavljati praktično testiranje ovih svetala u saobraćaju.

Bonus video: Ko ima prednost kada se na semaforu upali uslovno zeleno svetlo?

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare