Foto: Škoda

Stotine testova, hiljade simulacija, temperature od minus 35 do plus 90 stepeni Celzijusa, monsunske kiše i uspon na alpske vrhove. Kada pogledate novu Škodu Fabiu na ravnom terenu poligona za testiranje, malo ko bi mogao da kaže da se automobil penje na vrh Grossglockner u Alpima. To potvrđuje prikolica uobičajenog izgleda pod nazivom "vučni dyno". Svaki novi Škoda model prolazi kroz mnogobrojna testiranja. Pogledajte kako se pokazala nova Fabia.

Sa dinamometrom u sebi, prikolica može da promeni otpor koji automobil oseća u skladu s postavkama koje unose tehničari. Prikolica može generisati silu do 9 kN, a njen dinamometar postiže izlaznu snagu do 150 kW.

Jednostavno rečeno, prikolica koči točkove, usporavajući tako i automobil. „Na ovaj način možemo da simuliramo različite uslove vožnje, uključujući profile stvarnih brda ili vožnju s prikolicama različitih težina“, objašnjava Pavel Kolajta, zadužen za funkcionalna ispitivanja modela u Škodi.

Foto: Škoda

Saznajte još:

Testiranje automobila u zahtevnim vremenskim uslovima standardni je deo procesa. „S automobilom pod maksimalnim opterećenjem testiran je na temperaturama od -30°C do preko 45°C, na snegu, ledu, prašini, pa čak i u uslovima simuliranih monsunskih kiša“, kaže Kolajta, navodeći neke od krajnosti.

Iako su ovi testovi uglavnom ostali isti dugi niz godina, došlo je do velikih pomaka u testiranju sistema asistencije, na primer sigurnosti i elektronske opreme automobila. To je zato što ta područja postaju sve složenija, što postavlja visoke zahteve za razvoj i ispitivanje automobila.

Foto: Škoda

„Razvijamo automobil čiji bi nosivi deo trebalo da bude što jači i krući, kako bi zaštitio putnike zajedno sa savršeno kalibriranim sigurnosnim sistemima. Ali istovremeno, karoserija automobila mora osigurati da svaki sudar s pešacima ima najmanju moguću štetu za njih“, kaže, ističući koliko su zahtevi složeni i često naizgled kontradiktorni.

Od samog početka, računarske simulacije koriste se za dizajniranje površinskih delova, poput branika i poklopca motora, koji se zatim testiraju pomoću lutki ili „udarača“.

Cilj je osigurati da automobil bude savitljiv u sudaru s osobom. „Kada smo razvijali model Fabia, više od 200 puta smo gađali automobile i njegove delove. Ali za svaki test te vrste postoji oko 140 virtuelnih simulacija koje nam pomažu da delove dobijemo pre samog testa“, objašnjava Sirgely.

Takođe se ispituju različiti delovi: specijalni testovi ispituju trajnost i čvrstoću sigurnosnih sistema; testiran je optimalni rad vazdušnih jastuka za sve različite lutke za ispitivanje sudara; i ispituju se razne vrste sudara.

Foto: Škoda

„Tokom statičkih testova, na primer, aktiviramo vazdušni jastuk suvozača oko 300 puta. Svaki vazdušni jastuk u automobilu testira se otprilike isti broj puta, što rezultira ogromnim brojem testova koji se rade na temperaturama od -35°C do 90°“, objašnjava Sirgely.

Plan je da četvrta generacija Škodine Fabije bude zvanično prikazana polovinom ove godine, da bi prodaja startovala do kraja 2021.

Više o informacijama koje imamo do sad u vezi novog gradskog modela iz Škode, pročitajte ovde.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar