Foto:Shutterstock/Sheila Fitzgeralda

Teksas, druga najmnogoljudnija američka savezna država, planira da uvede dodatni iznos koji će morati da plaćaju svi vlasnici električnih automobila kako bi se popunila rupa u budžetu koja nastaje zbog manjih prihoda od akciza za gorivo.

Teksas trenutno koristi najpošteniji mogući sistem, koji oporezuje svaki galon prodatog goriva, po principu koliko vozite – toliko poreza platite. Taj novac se zatim koristi za održavanje postojeće infrastrukture i izgradnju novih puteva.

Međutim, taj način sada ima svojevrsnu rupu, a to je da vlasnici električnih vozila ne plaćaju ovaj porez iako im je još uvek dozvoljeno da koriste svu infrastrukturu. Kako piše Houston Chronicle, državni službenici planiraju da uvedu godišnju registracionu taksu od 200 dolara za vlasnike električnih automobila, što će nadoknaditi manjak koji se procenjuje na 93,4 miliona dolara.

Ukratko, ta cifra od 93 miliona dolara trebalo bi da raste u narednim godinama, a država mora da pronađe način da vozači električnih vozila doprinesu budžetu za puteve. Iza cifre od 200 dolara postoji razlog. Teksas trenutno uzima 20 centi od svakog galona goriva. Što više goriva vozilo troši, vozač plaća veći porez. To je pošteno, pogotovo ako se uzme u obzir da su najveći potrošači uglavnom teretna vozila koja najviše i oštećuju puteve.

Na primer, vlasnik pick-up modela Ford F-150 Raptor koji prelazi oko 25.000 kilometara godišnje, plati otprilike 200 dolara poreza. S druge strane, vlasnik ekonomičnije Toyote Corolle plati otprilike 85 dolara za sličnu kilometražu. Kako je težina važna, tako bi bilo pošteno da i vlasnici električnih automobila plaćaju prema težini vozila, prenosi N1.

Teksas nije prva država koja je našla način kako da natera vlasnike električnih vozila da plate za održavanje putne infrastrukture. Čak i Kalifornija, koja je najviše okrenuta ka električnim vozilima, naplaćuje vlasnicima tih automobila naknadu za poboljšanje puteva.

Krenulo je sa 100 dolara godišnje, a sada ta taksa iznosi 108 dolara jer je cena prilagođena prema indeksu potrošačkih cena. Savezna država Arkanzas je još stroža, jer naplaćuje 200 dolara za potpuno električna vozila, 100 dolara za plug-in hibride i 50 dolara za obične hibride. Treba imati na umu da vlasnici plug-in hibrida i hibrida i dalje plaćaju standardne akcize na gorivo.

Naravno, nisu svi zadovoljni, ali sve se svodi na fer igru. Ako koristite put, morate to da platite. Ali računica može da bude problem. Savezna država Vašington takođe istražuje načine oporezivanja vozača električnih vozila i predlaže naknadu na osnovu kilometraže. Ljudi su se već pobunili jer smatraju da bi praćenje kilometraže dovelo do narušavanja privatnosti.

Bonus video: Bili smo u Južnoj Africi i vozili BMW Seriju 7 o kojoj, odjednom, svi imaju mišljenje

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar