Foto:Shutterstock/The Image Party

Žele da zabrane vožnju električnih automobila u celoj zemlji, ali sada se suočavaju s kritikama.

Uvoznici automobila u Švajcarskoj, gde se razmatra zabrana vožnje automobila na struju zbog energetske krize, uputili su oštre kritike – tvrde da se takvim predlogom u pitanje dovodi prodaja električnih automobila i da će se vozači okrenuti dizelu i benzinu.

Podsetimo, Vlada Švajcarske je predložila niz oštrih mera za očuvanje energije jer se nazire nestašica plina i struje koje bi u najgorem scenariju mogle da dovedu do opšte racionalizacije.

Između ostalog, nacrtom pravila ograničila bi se privatna upotreba električnih vozila, osim ako to nije hitno potrebno za rad, kupovinu, posetu lekaru ili verskom obredu. Uvoznici automobila tvrde da se takvim predlogom u pitanje dovodi prodaja električnih automobila, čime se ugrožavaju i planovi sektora za postizanje ciljeva za smanjenje emisija CO2.

Švajcarsko udruženje uvoznika automobila kritikovalo je pomenuti predlog, ističući da bi to moglo da podstakne potrošače da se odluče za sigurniju varijantu – kupovinu automobila koji sagorevaju fosilna goriva.

„Naši članovi i zvanični prodavci brojnih automobilskih marki promovišu električne automobile uz veliki napor, od oglašavanja do troškova salona u kojima izlažu električne modele. Sada, Savezno veće ovim postupkom u pitanje dovodi elektromobilnost i nanosi štetu“, rekao je Andreas Burgener, direktor ovog udružnja, javlja Rojters, a prenosi Auto Klub.

„Kupci koji sada planiraju da kupe ili naruče novi automobil dobro će razmisliti da li im zaista treba električni auto ili se vraćaju benzinu ili dizelu.“

Sa druge strane, istraživanje švajcarske Vlade pokazalo je da bi tržišni udeo električnih automobila i plug-in hibrida mogao da poraste na preko 50 odsto 2025. godine. Uz to, saopštili su da bi mogli da redukuju nebitno korišćenje struje, kao što su osvetljavanje izloga, korišćenje mobilnih grejača ili rasvete gradova noću.

To bi moglo uticati na to da bi oko 30.000 kompanija uštedelo do 30 odsto potrošnje energije u ekstremnom scenariju, navode…

Bonus video: Koliki je stvarno domet u prvom električnom Renault Megane-u?

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare