Otkriven BMW S1000R za 2021: Lakši i upravljiviji

Auto 03. dec. 202015:20
Podeli:
Foto: BMW Motorrad

Najjači naked motocikl iz BMW game, S1000R za 2021. godinu dobio je znatno lakši agregat, kao i poboljšanu šasiju koja bi trebalo da doprinese boljoj upravljivosti. Zapravo, ceo S1000R je redizajniran i unapređen.

Većinu svojih unapređena za 2021. godinu, BMW S1000R dobio je od svog sportskog “brata” S1000RR-a. Od agregata, preko elektronike, pa čak i šasije, sve je to preuzeto i usklađeno sa potrebama S1000R-a.

Iz BMW-a su poručili da su prilikom izrade novog S1000R-a sačuvali sve njegove prednosti, a u obzir su uzeli sve povratne informacije od vlasnika i novinara koji su testirali prethodnu generaciju ovog nakeda, piše BjBikers.com.

Foto: BMW Motorrad

Od svoje prve generacije, S1000R koristi četvorocilindrični redni, tečnošću hlađeni agregat preuzet od S1000RR modela.

Za potrebe S1000R-a, agregat je prilagođen, odnosno snaga mu je spuštena na i dalje prilično velikih 165 KS (121 kW) pri 11.000 o/min i maksimalni obrtni moment od 114 Nm dostupnih na 9.250 o/min.

Promene na agregatu i njegovim unutrašnjim komponentama donele su uštedu u težini od 5 kg.

Foto: BMW Motorrad

Saznajte još:

Na polju šasije, S1000R i S1000RR takođe dele sličnosti. Takozvana “flex” šasija ima istu zadnju viljušku kao i S1000RR, i  pravljena je istom tehnologijom, zahvaljujući čemu je lakša.

Pored toga što je lakša, šasija je takođe i uža, što ostavlja više prostora za kolena i udobniju poziciju za vožnju.

Za bolju udobnost, BMW je ostavio mogućnost podešavanja položaja upravljača po visini za 0 – 10 mm, a i u pravcu kretanja je takođe moguće pomeriti upravljač za do 10 mm.

Foto: BMW Motorrad

Zadnja viljuška dodatno je pomerena unazad, dalje od agregata, što omogućava i bolji protok vazduha i stabilniju temperaturu agregata. Uz to, povlačenje zadnje viljuške unazad doprinosi boljem prijanjanju i manjem trošenju zadnje gume.

Ukupna težina sa svim tečnostima za S1000R iznosi 199 kg.

Zašto je snaga smanjena, kao i šta je promenjeno na menjaču i elektronici, ali i ko su glavni rivali novom BMW-u, saznajte na ovom linku.

Foto: BMW Motorrad

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Komentari

Vaš komentar