Foto: emirhankaramuk / gph-foto.de /Shutterstock

Da električni automobili nisu jeftini, toga smo svi svesni, ali se i dalje nadamo da će i u budućnosti srednja klasa imati način da sebi obezbedi privatni automobil. Ipak, prema rečima stručnjaka, to možda i neće biti baš tako.

Jenz Andersen je od 1990. godine radio za Volkswagen pa je čak i napisao svoju doktorsku tezu o električnim automobilima u poređenju sa vozilima koje pokreću motori sa unutrašnjim sagorevanjem. Ovaj automobilski stručnjak je u Volkswagenu radio na više pozicija, ali je uvek bio povezan sa strategijom i planiranjem.

Od 2018. radi kao izvršni konsultant i savetnik odbora za kompaniju Strategy Expert Groupe, istaknuto je u njegovom intervjuu za Business Insider, u kojem Andersen navodi da kod električnih automobila tehnologijom i efikasnošću dominira Tesla, dok Toyota to isto čini sa hibridima.

Nijedan evropski proizvođač tehnološki ne može da se približi Toyoti ili Tesli, barem ako se držimo onoga što svaki danas proizvodi i plasira, tvrdi Andersen i dodaje da Tesla prestaje da bude reper i on veruje da je prednost koju američki proizvođač ima nad ostalima blizu nestanka. Prema Nemcu, kompanija Elona Muska u budućnosti bi čak mogla da postane meta koju će Volkswagen apsorbirati.

Foto: Shutterstock

„Dugoročno, Tesla je, po mom mišljenju, kandidat za kupovinu. Čak ni povećane prodajne brojke zbog trenutnih popusta neće promeniti ovu situaciju. Lovac je odavno postao lovina“, tvrdi Andersen.

Prema ovom stručnjaku, neće biti problema u premium segmentu, gde će brendovi poput Audija, BMW-a, Mercedesa ili Porschea imati konkurentnu električnu tehnologiju koja se može ponuditi u zamenu za premium trošak nabavke. Međutim, u nižem segmentu tržišta, ne može biti evolucije ako se prodaja ne poveća.

„Čini se da u Nemačkoj ljudi koji su do sada birali osnovna vozila sada više biraju pretplatu, deljenje automobila i javni prevoz. Dakle, oni koji su juče vozili Opel Corsu (i slične male automobile), sutra će ići autobusom“, objašnjava Andersen.

Kako prenosi Revija HAK, možda nikada nećemo videti istinski konkurentne električne automobile sa cenom manjom od 20.000 evra, ali samo će vreme pokazati da li je Andersonovo mišljenje ispravno.

Bonus video: Vozili smo najjeftiniji električni Mercedes – EQA

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare