Neverovatni Cadillac iz 1970. vozi se po Srbiji

Oldtajmer 23. dec. 202120:13
Podeli:
Cadillac, oldtimer, auto, automobil
Foto: Miloš Nikodijević

„Trebalo mi je preko 20 godina ali sam na kraju uspeo!“, kaže vlasnik Uroš i dodaje: „Cadillac sam hteo još dok sam bio klinac. Prvo, zato što izgledaju tako kako izgledaju, a drugo što je to ipak nešto čega nema kod nas. Kad kažes Cadillac to baš zvuči vau pogotovo kad imaš 5-6-7 godina.“ Urošev Cadillac Fleetwood Brougham Series 62 iz 1970. godine najbolje ilustruje šta znači biti standard sveta u trenutku kada se o granicama nije ni pomišljalo, a u Srbiju je došao iz ne toliko daleke Holandije, ali je iskra koja je dovela do ovog sudbonosnog susreta gorela mnogo duže.

Za Uroša, Cadillac je bio mnogo više od dečije fascinacije – svoju veliku automobilsku želju on nije skrivao ni tokom celog školovanja: „Možda najbolji momenat je bio kad sam posle kupovine sreo drugara iz osnovne. Čestitao mi je i ispričao kako su svi kolutali očima dok sam kroz celu osnovnu školu pričao o Cadillacu. I eto, ludak stvarno kupio.“

Cadillac, oldtimer, auto, automobil
Foto: Miloš Nikodijević

Fleetwood je iz Holandije stigao u Šabac, a nakon homologacije, bio je spreman za ulice i period navikavanja na njegove nestandardne dimenzije: „Prvi utisci iz vožnje su bili da je auto ogroman. Da ima fiksni telefon, mogla bi biti dva različita pozivna broja“.

Cadillac, oldtimer, auto, automobil
Foto: Miloš Nikodijević

„Servo je klasično američki, bez ikakvog otpora, i generalno ti bude jasno zašto ih zovu ‘land yachts’. Inače, od opreme ima kožna sedišta, podeljenu i elektropomičnu prednju klupu, pojaseve za svih šest sedista, automatsko paljenje svetala, podesiv volan, elektropodizače, centralnu bravu i klimu. Jedino što bih mu dodao, ako uspem da nađem originalne delove, jeste tempomat.“

Ime Fleetwood je kroz nekoliko generacija bilo vezivano za najveće Cadillac modele i snaga koja ga prati jednako je impresivna kao njegove dimenzije:

„Motor je 7.729ccm i 375 KS, ali fora je u obrtnom momentu – 500 Nm na 2.000 obrtaja, i 712 Nm na 3.000, tako da mu je i pored ogromne težine apsolutno svejedno da li voziš po ravnom, uzbrdo, šlepaš neko borbeno vozilo, nema veze.“

Više fotografija ovog retkog automobila na našim putevima, pogledajte ovde.

Izvor: Autoslavia

Bonus video: Koliko iznosi kazna za sporu vožnju?

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Komentari

Vaš komentar