Osim što francuski proizvođač više neće da ulaže u razvoj novih dizelaša, ujedno je objavio i da za nove modele ograničava najveću brzinu na 180 km/h.
Na nedavnoj skupštini deoničara Grupe Renault u Parizu, izvršni direktor Luca de Meo najavio je i ograničenje maksimalne brzine za sve buduće modele koji budu dolazili iz ove kompanije.
„Brzina na svim našim automobilima će biti ograničena na 180 km/h“, rekao je tom prilikom de Meo koji je na čelu Renaulta od prošle godine.
Najavio je i da će prvi model opremljen novim elektronskim uređajem koji limitira maksimalnu brzinu biti serijska verzija koncepta Renault Mégane eVision, odnosno model Renault Mégane E najavljen za sledeću, 2022. godinu. Štaviše, na njemu će blokada biti još ekstremnija, odnosno biće nameštena na 160 km/h.
Osim uređajem koji će blokirati maksimalnu brzinu (i neće moći da se odblokira), električni SUV biće i prvi Renault opremljen još jednim ograničavajućim sistemom – automatskom kontrolom brzine naziva Safety Coach – aktivnim limiter brzine, koji će prema zadatim postavkama poštovati ograničenja brzine prema saobraćajnim znakovima i podacima o geolokaciji, uzimaće u obzir profil puta, primere opasnih krivina, vremenske uslove…
De Meo tvrdi da su ga na ove poteze navele statistike po kojima je brzina još uvek odgovorna za trećinu svih saobraćajnih nesreća sa fatalnim ishodom, pa se nada da će ograničavanje znatno pomoći u povećanju bezbednosti na putevima.
Dalje, što je Renault razvio od dizel motora – razvio je, jer više neće ulagati njih, već će aktuelne unapređivati do nivoa koliko to bude moguće po pitanju ekoloških normi.
Izvršni direktor De Meo potvrdio je i da više neće ulagati novac u razvoj dizel motora nove generacije, a da li to znači da Renaultovi dizelaši neće postojati u eri Euro 7, tek ćemo videti. Međutim, videvši kako potražnja za hibridnim i električnim automobilima u Evropi nadmašuje dizel, neće biti iznenađenje ako francuski modeli sa dizel motorima nestanu sa tržišta 2025. godine.
Doduše, već sad je u mnogim modelima dizel već ukinut, a čak je i Dacia počela da odbacuje dizelaše kod svoje najnovije generacije modela u Evropi.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: