Foto:Filip Krainčanić/Nova.rs

Evropska unija rešila je da pooštri testove emisija ugljen-dioksida iz plug-in hibridnih automobila, posle kritika da trenutni testovi daju rezultate do četiri puta ispod stvarnih emisija. Za promenu testa se zalažu ekološka udruženja koja upozoravaju da plug-in hibridi nisu tako zeleni kao što se misli, i da ih u podsticajima elektrifikacije ne bi trebalo tretirati jednako kao baterijsko-električna vozila.

Nova metodologija mogla bi da znači da će neki proizvođači automobila, koji su 2021. prodali gotovo isti broj plug-in hibrida u Evropi koliko i potpuno električnih vozila (BEV), morati da prodaju više BEV-ova kako bi ispunili ciljeve EU-a o emisijama i izbegli velike kazne, piše N1. Ciljevi za 2021. bili su oko 95 grama CO2 po kilometru.

Revidirani test verovatno će se primenjivati ​​od 2025. godine, rekli su izvori. Podaci s merača potrošnje goriva, koji prema zakonu EU-a moraju da budu ugrađeni u nove automobile od 2021, biće uključeni u test. To će pokazati realniju sliku o tome koliko se hibridni automobili još uvek oslanjaju na motore s unutrašnjim sagorevanjem u odnosu na bateriju.

Foto:Filip Krainčanić/Nova.rs

Volkswagen, Mercedes-Benz, BMW i Renault objavili su da su ispunili svoje ciljeve za 2021, potkrepljeni rekordnom prodajom električnih vozila.

Studije stručnjaka za ekologiju, kao što je Međunarodno veće za čisti transport (ICCT), pokazuju da je WLTP test daleko od stvarnosti, posebno za hibridne automobile koji se oslanjaju na motor SUS, otprilike dvostruko više nego što pokazuju rezultati testa.

ICCT upozorava da se plug-in hibridi ređe pune strujom i imaju kraći potpuno električni domet nego što test pretpostavlja. Odstupanje u realnim uslovima je još veće za službene automobile, verovatno zato što vozači ređe pune ova vozila na e-punjačima (što je jeftinija opcija od točenja goriva), jer sami ne plaćaju gorivo.

Iako je EU izglasao da proizvođači automobila od 2021. moraju da ugrade merače potrošnje goriva u svoje automobile, još nije bilo jasno da li će ti podaci biti uključeni u testove emisije.

Na šta se najviše žale vlasnici vozila sa baterijom, pročitajte ovde.

Bonus video: Sviramo na semaforu, vozimo povoljni Ford i testiramo Continental gume

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar