Foto: Nissan

Popularni krosover će od leta na evropskom tržištu biti dostupan i u hibridnom izdanju za oznakom e-Power. Na ovaj način, Nissan Qashqai će postati prvi model ove kompanije u Evropi sa unapređenim hibridnim sistemom.

Ovaj pogonski sklop je zapravo unapređena verzija hibridnog sistema koji je prvi put viđen kod modela Note 2017. godine. Radi se o kombinaciji 1,5-litarskog benzinca sa 3 cilindra koji razvija 156 KS i elektromotora, pa ukupna snaga iznosi 190 KS.

Korišćenjem tehnologije koju je prvi implementirao brend Infiniti koji je u vlasništvu Nissana, ova pogonska jedinica je u stanju da optimizuje emisiju štetnih gasova i potrošnju goriva u situaciji pri nižim obrtajima, odnosno da puni bateriju tokom žustrije vožnje. Nissan tvrdi da ovaj hibridni sistem ima znatno manju potrošnju goriva i emisiju CO2 u poređenju sa konvencionalnim pogonom na benzin. Prema njhovom saopštenju, potrošnja goriva iznosi 4,4 l/100 km.

Foto: Nissan

Japanska kompanija očekuje da će vozači hibridnog modela Qashqai e-Power skoro tri četvrtine vremena provoditi u gradskim ili prigradskim uslovima. Zbog ove informacije, automobil ima sistem vožnje sa jednom pedalom, a kočenje elektromotorom stvara silu od 0,2 g. Qashqai se neće sam zaustaviti ali energiju tokom usporavanja i kočenja smešta nazad u bateriju.

Foto: Nissan

„Razvili smo e-Power sistem sa ciljem da funkcioniše efikasno, efektivno i diskretno koliko je moguće. Ali nema kompromisa za performanse u vožnji. Ubrzanje je trenutno, zahvaljujući potpuno električnom pogonu, a nema menjača koji će prekidati isporuku snage“, izjavio je David Moss, potpredsednik evropskog tehničkog centra Nissana zadužen za istraživanje i razvoj.

Foto: Nissan

Nissan Qashqai će zadržati 1,3-litarski agregat u ponudi pored novog e-Power sistema, a ovaj benzinac u blago hibridnoj verziji dolazi u dve verzije, sa 140 i 158 KS.

Foto: Nissan

Cena za novu verziju još uvek nije objavljena, ali je Nissan saopštio da će hibridni Qashqai biti dostupan na tržištu krajem leta ove godine.

Bonus video: Ekran kao distrakcija, električni Renault Megane i trkačka Cupra

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar