Predsednik BMW-a Oliver Zipse smatra da je tržište vodonika nekoliko godina iza električne energije, ali da će uskoro postati glavni igrač što se tiče goriva koja pokreću automobile.
Činjenica je da se bavarska kompanija okrenula elektrifikaciji, da je sve više vozila sa značkom „i“, ali i da je BMW dao obećanje da će polovina novih automobila ovog brenda do 2030. biti električno, međutim, predsednik ove kompanije smatra da će vodonik postati najpoželjniji izvor pokretačke snage automobila.
Oliver Zipse rekao je novinarima da je tržište vodonika nekoliko godina iza električne energije, ali da će uskoro postati glavni igrač. „Nakon električnog automobila, koji postoji već oko 10 godina i brzo raste, sledeći trend će biti vodonik. Kada postane više fleksibilan, vodonik će postati najmodernije gorivo“, izjavio je Zipse u intervjuu za Bloomberg.
BMW je jedan od nekoliko proizvođača koji su se u 21. veku bavili razvojem automobila sa pogonom na vodonik, a nedavno je najavljen i model iX5, SUV X5 sa pogonom na vodonik koji će ući u proizvodnju krajem ove godine. Pored bavarske kompanije, vodonikom kao pogonskim gorivom bavili su se i Mercedes, Honda i Toyota, a japanski par je pre nekoliko godina i zvanično ponudio vozila na gorivne ćelije.
Međutim, što se tiče ambicija BMW-a povodom vodonika, one nisu ograničene isključivo na marku BMW i mogle bi da se prošire i na druge brendove unutar BMW Grupe. Noć pre predstavljanja novog Rolls-Roycea na struju, šef britanske luksuzne marke, Torsten Muller-Otvos rekao je da je ideja o Rolls-Royceu sa pogonom na vodonik sasvim „na mestu“.
„Korišćenje vodonika? Zašto da ne? Ne bih isključio tu opciju. Unutar grupe postoji uverenje da je ovo možda dugoročna budućnost“, izjavio je Muller-Otvos.
Kako prenosi Auto Klub, Oliver Zipse ipak misli da ne postoji nijedan izvor energije toliko savršen da bi svi ostali trebali da budu zanemareni. Tako električna energija ima više smisla u urbanim područjima u razvijenim zemljama gde postoji lak pristup infrastrukturi punjača, dok bi vodonik mogao da bude bolji u drugim situacijama.
„Opasna stvar je reći da u Velikoj Britaniji oko 2030. ili u Velikoj Britaniji i Evropi 2035. treba da postoji samo jedan pogonski sklop. Za kupce, industriju, zapošljavanje, klimu, iz bilo kog ugla da pogledate, to je opasan put“, rekao je Zipse u intervjuu za Bloomberg.
Bonus video: Snimili smo reakcije naših ljudi na BMW iX