Električni i hibridni automobili su sve popularniji u Srbiji, a kupci mogu da računaju i na državnu pomoć prilikom kupovine elektrifikovanih vozila. Međutim, sam proces nije jednostavan i postoje neka ograničenja.
Država Srbija trenutno godišnje izdvaja oko milion evra za subvencionisanje kupovine vozila koja manje zagađuju životnu okolinu, a to je čak 13 puta manje nego Hrvatska.
Kupovina električnog automobila ili plug-in hibrida, za mnoge vozače u Srbiji je i dalje nedostižna investicija, ali kada su u pitanju nešto pristupačniji hibridni automobili, uz državne subvencije mnogi vozači pronalaze računicu. Često sama nepoznanica kako stići do subvencije i ko na nju ima pravo, već je prvi razlog za odustajanje od ulaska u ovaj ekološki voz.
Osnovni parametar po kojem se definiše ko ima pravo na subvencije je emisija ugljen-dioksida i tu je situacija jasna. Za klasična hibridna vozila uslov je da automobil ne sme da emituje više od 100 grama CO2 po pređenom kilometru. Kod plug-in hibrida ta vrednost je dvostruko manja – 50 grama ugljen-dioksida po pređenom kilometru.
Ipak, postoji jedan detalj koji bi mnoge mogao da u prvoj fazi planiranja navede na pogrešan zaključak, a to je da u novoj uredbi piše da se emisija ugljen-dioksida očitava iz CoC (Certificate of Conformity) dokumenta.
Kako se odnedavno emisija CO2 i potrošnja goriva mere po znatno strožem WLTP, a po NEDC standardu, mnogi automobili “ispadaju” iz kategorije 50, odnosno 100 grama ugljendioksida po pređenom kilometru.
Takođe, treba napomenuti da više nije moguće subvencionisanje prilikom kupovine na kredit. Subvencije se odobravaju samo kupcima koji plaćaju ceo iznos pri kupovini, ili prave ugovor o finansijskom lizingu.
Više o iznosima subvencija, proceduri i dokumentaciji koja vam je potrebna pročitajte ovde.
Izvor: Drivegreen.rs
Bonus video: Šta su, bre, ove skraćenice? Vozili smo Hondu HR-V e:HEV
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram