U Samostalnom sindikatu fabrike "Fijat Krajsler automobili Srbija" (FCA), u kojoj se proizvodi "fiat 500L", očekuju boljitak i pozitivne promene zbog spajanja grupacija FCA i Pežo-Sitroen-Opel (PSA). Međutim, ne slažu se svi sa tim.
Za agenciju Beta je predsednik sindikata FCA u Kragujevcu, Saša Đorđević, izjavio da spajanje dve velike svetske kompanije u jednu još veću, takođe multinacionalnu, znači širenje tržišta za plasman proizvoda na više kontinenata.
„Radnici fabrike u Kragujevcu koja će biti deo te multinacionalne kompanije, očekuju povećanje proizvodnje, dolazak novog modela, veću uposlenost i veće plate“, rekao je Đorđević.
Po njegovim rečima, spajanje bi trebalo da donese i dolazak novih kooperanata i otvaranje fabrika u Kragujevcu, kao i drugde u Srbiji.
Sa druge strane, za Tanjug je predsednik Sindikata „Nezavisnost“, Zoran Stanić rekao da nakon spajanja Fijata i Pežoa u novu kompaniju Stelantis, ne treba očekivati novi model iz pogona „Fijat Krajsler automobila Srbije“ u Kragujevcu.
„Mislim da mnogi nisu razumeli šta znači to spajanje. Fijat i dalje ostaje Fijat, Pežo ostaje Pežo. Prednost tog spajanja je da će dve firme da razmene tehnologije i znanja i da će u istraživanjima da ostvare uštedu od pet milijardi evra, što je veliki novac“, rekao je Stanić.
Na pitanje redakcije Nova.rs da li postoje neke novosti oko proizvodnje u Kragujevcu, u smislu novih ulaganja, uvođenja nekih novih modela, pogonskih jedinica ili bilo čega drugog što bi bilo posledica spajanja FCA i PSA, iz kompanije FCA Srbija nisu imali komentar.
Za sutra, 19. januar zakazana je video-konferencija za medije povodom formiranja nove kompanije „Stelantis“, a gde će govoriti glavni izvršni direktor Karlos Tavares.
Podsetimo da je nova kompanija „Stelantis“ sada četvrti najveći proizvođač automobila na svetu, a koje sve brendove drži pročitajte ovde.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: