Foto: Shutterstock/Printscreen/YouTube/DipYourCar/Petar Lazović/N1

Koliko smo samo puta čuli potpuno različite savete za rešavanje određenog problema na automobilu. Mnogo puta. Neki od tih saveta kao da su ispričani za kafanskim stolom. Pa tako, kafanske priče proizvele su tvrdnje, a možda i samo mitove za naše vozače. Evo nekih najčešćih.

Bolje gume uvek idu na prednju osovinu

Nove gume napred poboljšavaju kočenje i vožnju po mokrom kolovozu. Međutim, u ovom iskazu se zaboravilo na to da loše zadnje gume mogu da prouzrokuju da u krivinama, pri kritičnoj situaciji, automobil zbog njih lako proklizava. Zato je bitno je imati nove gume na obe osovine.

Vožnja u leru štedi gorivo

Besmislica! Kada papučica gasa nije pritisnuta automatski se prekida dotok goriva, a kočenje obavlja sam motor. Ako bi se ručica menjača izbacila iz brzine, sistem bi ponovo aktivirao dovod goriva. Tako da, kada vozite nizbrdo, dovoljno je samo da podignete nogu sa gasa, a menjač slobodno neka ostane u najoptimalnijem stepenu prenosa (zavisno koliko brzo želite da se krećete).

Policajac bez propisane kape ne može da me kazni

U slučaju da mu nedostaje i neki drugi deo uniforme, on može da vas kazni!

Kad montiram lance zimske gume mi ne trebaju

Neistina! Eksperimenti koje je magazin „Auto Bild“ sproveo pokazali su da kombinacija letnjih guma i lanaca ima prianjanje slabije čak i od najlošijih zimskih guma bez lanaca.

Nekada su automobili bili kvalitetnije farbani

Tačno je da se nekada prilikom farbanja automobila nanosio deblji sloj farbe. Ali, nije se nanosio sloj zaštitnog laka preko farbe, pa su takvi automobili imali manju otpornost na „šmirglanje“ usled blagih kontakata.

Bonus video: Bili smo u Južnoj Africi i vozili novu BMW Seriju 7 o kojoj, odjednom, svi imaju mišljenje