Treća generacija jednog od najprodavanijih krosovera na svetu, ali i u Srbiji, napokon je stigla. Nissan Qashqai donosi sve novo: od izgleda, preko platforme, pogona do tehnologija. Veći je i praktičniji nego pre, ali možda najvažnije od svega je to što će se nuditi isključivo kao hibrid.
Qashqai se sada značajno razlikuje od svog prethodnika – baziran je na potpuno novoj CMF-C platformi Reno-Nisan alijanse i donosi drugačiji dizajn i, kako kažu iz kompanije, sada je dinamičniji, ali i praktičniji nego pre.
Na prvi pogled se ne vidi da je duži i širi za 35 mm, odnosno 32 mm, pa su sada d/š/v mere: 4.425/1.635/1.836 mm. I međuosovinsko rastojanje je veće za 20 mm, pa sada iznosi 2.666 mm, što je doprinelo tome da kabina bude veća, pogotovo pozadi gde putnici sada imaju 28 mm više prostora za kolena.
Pogledajte galeriju:
Ipak, ono što “bode oči” svakako su novi tanki LED matrix farovi u obliku bumeranga, kao i drugačiji dizajn zadnjeg dela.
Vidljivost napred je poboljšana tako što su retrovizori sada u sklopu vrata, a ne na prednjim A-stubovima. Zadnja vrata se sada otvaraju pod većim uglom (85 stepeni) kako bi pristup zadnjoj klupi bio lakši i praktičniji. Kapacitet prljažnika je izdašniji za 50 litara.
Karoserija je čvršća za 41%, ali i olakšana upotrebom delova od kompozitnih materijala i aluminijumskih panela, što je doprinelo da novi Qashqai bude za 60 kg lakši nego pre.
Nova platforma obezbedila je i naprednije oslanjanje, pa je u verzijama sa pogonom napred Macpherson, a u 4×4 varijantama pozadi je multilink. Kako ističu iz Nissana, i upravljanje je sada progresivnije.
Kabina je, kako smo i ranije pisali, dosta naprednija nego pre, ali fokus konstruktora je bio da se ponudi malo više premijum detalja. Tako je sada Qashqai opremljen kvalitetnijim materijalima i nudi mnogo više komfornih funkcija.
Pogledajte galeriju:
Sve je digitalizovano, tu je novi 9-inčni multimedijalni sistem, kao i najveći u klasi head-up displej od čak 10,8 inča. Sve je povezano i kompatibilno sa Apple i Android uređajima.
Što se tiče pogona, novi Qashqai će se nuditi u dve verzije i obe su hibridne. Naime, tu je 1,3 turbobenzinac sa blagim hibridnim sistemom, uparen sa ručnim ili CVT menjačem u 4×4 varijanti. Dolazi sa 138 ili 156 KS.
Drugi, novi e-Power pogon je sličan klasičnom hibridu, a podrazumeva 1,5-litarski benzinski motor sa elektromotorom, ukupne snage 188 KS i 330 Nm. Razlika ovog pogona od običnih hibrida je u tome što se benzinski motor ovde ne koristi za pokretanje osovina, odnosno točkova, već isključivo za napajanje elektromotora.
Iz Nisana tvrde da je novi pogon tako mnogo štedljiviji, dok istovremeno obezbeđuje instant ubrzanja svojstvena električnim automobilima.
Kompletno dizajniran i razvijen u Velikoj Britaniji, novi Qashqai će na ovom tržištu koštati od 23.550 funti.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare