Foto: Promo/BMW

I dok je najnoviji Mercedes C63 AMG pokreće hibridni sistem čije je srce dvolitarski agregat sa četiri cilindra, BMW-ovo M odeljenje uopšte ne razmišlja o motoru koji ima manje od 6 cilindara.

Elektrifikacija se kreće ubrzanim tempom, a pravila o emisiji štetnih gasova postaju sve stroža za automobile koje pokreću motori sa unutrašnjim sagorevanjem. Baš zbog toga, pojedini proizvođači smanjuju svoje motore, pa tako u svojih performantnim vozilima imaju agregate sa tri ili četiri cilindra.

Foto: Promo/BMW

Ipak, nisu svi na ovom putu, jer je BMW M saopštio da uopšte ne razmatra ovaj tip motora. Franciscus van Meel, direktor brenda BMW M, izjavio je da je svestan da mnoge druge kompanije vrše ovakvu tranziciju, ali je isto tako rekao da takva opcija uopšte ne dolazi u obzir kod automobila bavarske kompanije sa oznakom M.

Foto: Promo/BMW

Dobar primer je i najnoviji BMW M2, kojeg pokreće trolitarski linijski benzinac sa 6 cilindara. Iako se radi o najmanjem automobilu sa oznakom M, BMW se nije odlučio za manji agregat uparen sa elektromotorom. Novi BMW M2 je poslednji model M odeljenja koji nije elektrifikovan, ali ni u budućnosti neće biti kombinacije elektromotora sa motorima koji imaju manje od 6 cilindara.

BMW možda ne odustaje od motora sa šest i osam cilindara, ali ne može da zaobiđe kompletnu elektrifikaciju. Novi BMW XM pokreće hibridni sistem sa 4,4-litarskim V8 agregatom, novi M5 će biti u plug-in hibridnom izdanju, dok se za sledeću generaciju modela M3 očekuje potpuno električni pogon.

Bonus video: Vozili smo BMW M240i

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare